Nokian osakepääoman korottaminen Network Alchemy, Inc.-yrityskaupan yhteydessä

Nokian 24 sentin nimellisarvoisia osakkeita on merkitty 7.2.2000 rekisteröidyn osakepääoman korotuksen jälkeen yhteensä 1.527.935 kappaletta. Osakemerkinnät perustuvat Nokian hallituksen yhtiökokouksen 17.3.1999 antaman valtuutuksen perusteella tekemään päätökseen korottaa yhtiön osakepääomaa Network Alchemy, Inc. -yrityskaupan yhteydessä. Kauppasopimuksen mukaisesti osa kauppahinnasta maksetaan Nokian osakkeilla.

Osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, yhteensä 366.704,40 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 14.3.2000. Nokian osakepääoma on korotuksen jälkeen 279.654.524,64 euroa ja Nokian osakkeiden kokonaismäärä 1.165.227.261 kappaletta. Nokia sai uutta omaa pääomaa yhteensä 305.055.737,00 euroa.

Uudet osakkeet eivät oikeuta osinkoon vuodelta 1999. Nokia on jättänyt hakemuksen osakkeiden ottamiseksi kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen ja muiden vuoden 1999 aikana merkittyjen osakkeiden kanssa 29.3.2000 lähtien. Osakkeille tullaan hakemaan listausta myös Frankfurtin, Lontoon, New Yorkin, Pariisin ja Tukholman arvopaperipörsseissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia yhtymäviestintä