Europese Commissie geeft groen licht voor Ahold joint venture met ICA in Scandinavië

Zaandam, 7 april 2000 – Koninklijke Ahold heeft vandaag bekend gemaakt dat de Europese Commissie (EC) in Brussel goedkeuring heeft verleend voor de 50/50 joint venture met de Scandinavische marktleider ICA Group, met een 1999 omzet van Euro 6,7 miljard.

Na afronding van de transactie zal Ahold een belang van 50% hebben in de nieuwe joint venture ICA Ahold Holding AB, waarin alle activiteiten van de ICA Group zijn ondergebracht. De overige 50% zal in eigendom komen bij ICA Förbundet (de vereniging van ICA retailers) en Canica (een beleggingsmaatschappij van de Noorse familie Hagen).

'Nu we groen licht hebben van de Europese Commissie, verwachten we de transactie omstreeks 28 april 2000 te kunnen afronden', zei een Ahold-woordvoerder. 'Aan overige voorwaarden zal naar verwachting binnen de komende twee weken worden voldaan.'

De ICA Group is in Zweden marktleider en in Noorwegen zeer vooraanstaand. Ruim 3.100 aangesloten supermarkten, hypermarkten en discountwinkels betrekken hun goederen en diensten van de onderneming.