Nokia Connectivity Pack tuo Bluetoothin Nokia 6210 -puhelimeen

Nokia esitteli tänään ensimmäisen Bluetooth-ratkaisunsa, joka mahdollistaa langattoman yhteyden matkapuhelimen ja tietokoneen välillä jopa kymmenen metrin säteellä. Nokia Connectivity Pack
-lisävaruste on suunniteltu ihmisille, jotka kaipaavat vapautta ja joustavuutta päivittäisiin datayhteyksiinsä. Uuden lisävarusteen ansiosta Bluetooth-yhteensopivaa Nokia 6210 -puhelinta voi käyttää GSM-modeemina ja ottaa langattoman yhteyden kannettavaan tietokoneeseen laitteiden ollessa enimmillään 10 metrin säteellä toisistaan. Nokia Connectivity Pack tekee Nokia 6210 -puhelimesta todella monikäyttöisen henkilökohtaisen viestintävälineen. Sen avulla sähköpostin, Internetin ja faksiohjelmien käyttö on entistä helpompaa, ja tehokkuutta lisää Nokia 6210 -puhelimen nopea datasiirto (HSCSD), jonka ansiosta datasiirtonopeus on enimmillään 43,2 kilobittiä sekunnissa. Uusi lisävaruste mahdollistaa myös kalenteritietojen ja osoitekirjan langattoman synkronoinnin tietokoneen ja Nokia 6210 -puhelimen välillä. Nokia Connectivity Pack tulee myyntiin Euroopassa ja Aasiassa vuoden 2001 ensimmäisen neljänneksen aikana.

"Olemme ylpeitä voidessamme tarjota asiakkaillemme tämän innovatiivisen lisävarusteen ensimmäisenä Bluetooth-ratkaisunamme. Edistyksellisten ominaisuuksiensa ja käytettävyytensä ansiosta Nokia 6210 soveltuu erinomaisesti uuden Bluetooth-lisävarusteen käyttöalustaksi. Tiedonsiirto kannettavan tietokoneen ja matkapuhelimen välillä sujuu nyt saumattoman tehokkaasti, vaikka puhelin olisi salkussa", sanoo lisävarusteista vastaava johtaja Juha Reima Nokia Mobile Phonesista, ja jatkaa: " Bluetoothin menestyksen kannalta on mielestämme elintärkeää tehdä aktiivisesti yhteistyötä ohjelmistokehittäjien kanssa, ja lisäämmekin jatkuvasti tukeamme palveluntarjoajille ja ohjelmistokehittäjille Forum Nokian välityksellä."

Nokia Connectivity Pack sisältää Nokia 6210 -puhelimeen sopivan akun sekä tietokoneeseen tulevan Connectivity Card -kortin ja PC-korttiadapterin. Nokia 6210 -puhelimeen on saatavilla ohjelmistopäivitys, jonka ansiosta myös nykyiset Nokia 6210 -puhelimen käyttäjät pääsevät hyödyntämään Nokia Connectivity Pack -lisävarustepakettia. Bluetooth-ominaisuuksilla varustettua akkua Nokia 6210 -puhelimeen myydään myös erikseen. Akku painaa 52 grammaa, ja sen puheaika on 2-4 tuntia ja valmiusaika 45-170 tuntia, riippuen muun muassa verkko-olosuhteista. Datayhteyksiin se tarjoaa aikaa verkko-olosuhteista riippuen 1 h 40 minuuttiin asti.

Bluetooth-teknologiaa kehittävät yhdessä johtavat tietoliikenne- ja tietotekniikka-alan yritykset, ja Nokia on yksi ryhmän perustajajäsenistä. Bluetooth on eräs tietoliikennealan nopeimmin kasvavia de-facto -teollisuusstandardeja. Edulliseen lyhyen kantaman radioteknologiaan perustuva Bluetooth mahdollistaa nopeat ja luotettavat langattomat yhteydet lukuisten erilaisten laitteiden välillä. Yhteyden perustaminen onnistuu, kun kaksi Bluetooth-ominaisuuksilla varustettua laitetta on enintään 10 metrin säteellä toisistaan.

Lisätietoja:

Nokia Mobile Phones