Nokia ostaa Ramp Networks -tietoturvayrityksen Kaliforniasta

Nokia on tehnyt sopimuksen yrityskaupasta Ramp Networks-yhtiön kanssa. Santa Clarassa Kaliforniassa sijaitseva Ramp Networks valmistaa Internet-turvalaitteita, jotka on tarkoitettu erityisesti pieniin toimistosovelluksiin. Yritysoston jälkeen Nokia pystyy tarjoamaan turvaratkaisuja myös pienemmille asiakkaille keskikokoisten ja suuryritysten ohella esimerkiksi verkkoliiketoimintaa varten.

Sopimuksen mukaan Nokia tulee tekemään seuraavan kymmenen arkipäivän kuluessa ostotarjouksen Ramp Networksin osakkeenomistajille. Nokia tarjoaa kaikista Ramp Networksin osakkeista 5,80 Yhdysvaltain dollaria kappaleelta. Ramp Networksin hallitus on hyväksynyt sopimuksen yksimielisesti. Kaupan toteutuminen edellyttää, että Nokialle tarjotaan vähintään 51 prosenttia Ramp Networksin osakkeista. Lisäksi kaupan toteutuminen edellyttää Yhdysvaltain kilpailuviranomaisten hyväksyntää sekä muiden tavanomaisten säännösten täyttymistä. Yrityskauppa vahvistettanee vuoden 2001 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Ramp Networksin osakkaat, jotka omistavat yhteensä noin 36 prosenttia osakekannasta, ovat jo sitoutuneet hyväksymään Nokian ostotarjouksen.

"Internetin käytön valtava yleistyminen lisää myös verkkoturvallisuuteen liittyviä riskejä. Niinpä IP-turvaratkaisujen tarve kasvaa kaikkialla yritysmaailmassa" , toteaa T. Kent Elliott, Nokia Internet Communicationsin johtaja. "Ramp Networksilla on ydinosaamista sulautetuissa järjestelmissä, jotka on erityisesti suunniteltu pienyritysten verkkoturvatarpeita varten. Nämä ratkaisut täydentävät erinomaisesti Nokia Internet Communicationsin tämänhetkistä tuotevalikoimaa."

"Nokialla ja Ramp Networksilla on yhteinen näkemys siitä, että myös pienyritykset tarvitsevat luotettavia verkkoturvaratkaisuja", sanoo Ramp Networksin pääjohtaja Mahesh Veerina. "Nokia on maailmanlaajuinen teknologiayritys, alansa markkinajohtaja ja voimakas innovaattori. Siksi olemme erittäin iloisia, kun saamme yhdistää voimamme Nokian kanssa."

Nokian IP-verkkoturvaratkaisuissa yhdistyvät markkinoiden johtavat verkkoturvaohjelmistot, muun muassa Check Point VPN-1/FW-1, sekä huippuluokan IP-reititysominaisuudet. Ratkaisut on erityisesti suunniteltu ja testattu nopeaa käyttöönottoa varten, ja ne tukevat keskeisiä IP-reititysprotokollia sekä mahdollistavat myös etähallinnan.

Lisätietoja antaa:

Nokia