Ubegrunnet og unyansert uttalelse fra Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet

Dokumentasjonen på effekt av Nutrilett® og Scan Diet™ er omfattende, og senest i en helt ny analyse av eksisterende studier av James W. Anderson, professor i medisin og ernæring ved University of Kentucky og en av verdens fremste eksperter innenfor dette området. I en omfattende og godt dokumentert rapport hvor dr. Anderson har analysert 16 internasjonalt publiserte studier med Nutrilett, konkluderer dr. Anderson med at den ernæringsmessige sammensetningen av Nutrilett® og Scan Diet™ representerer et effektivt og trygt vektreduseringspreparat. Professor Anderson dokumenterer bedre effekt enn vektreduserende medisiner, og at Nutrilett® og Scan Diet™ på grunn av sin patenterte sammensetninger er mer effektiv når det gjelder å senke kolesterolnivået enn andre kolesterolsenkende dietter og medisiner. Videre konkluderer professor Anderson at Nutrilett® og Scan Diet™ har betydelige helsefremmende effekt på en rekke områder.

”En slik unyansert fremstilling fra SFR av alle produktene på markedet tjener verken de som sliter med overvekt og de belastninger og sykdommer som er relatert til feil kosthold og ernæring, eller de seriøse aktørene i markedet ” sier dr. Lars Høie. ”Myndighetene burde heller advare mot feilbruk, enn å gi generelle advarsler som skjærer alle produkter over en kam!”

For ytterligere informasjon: www.nutripharma.com

Michael Oredsson