Nokia toimittaa GRPS-verkon Dutchtonelle Hollantiin

Nokia ja hollantilainen matkapuhelinoperaattori Dutchtone N.V. ovat allekirjoittaneet sopimuksen pakettikytkentäisen GPRS-runkoverkon (General Packet Radio Service) toimittamisesta. Sopimukseen kuuluu myös Nokia Connecting@Care asiakaspalvelukokonaisuus verkon yhdistämiseksi olemassa olevaan palveluympäristöön.

”GPRS:n avulla tuomme asiakkaillemme nopeat Internet-palvelut vielä tänä vuonna. WAP-palveluiden jälkeen GPRS on seuraava merkittävä askel kohti langattomia multimediapalveluita”, sanoo Dutchtonen pääjohtaja Jean-Marie Patillot.

Nokia on toimittanut yli 50 GPRS-runkoverkkoa asiakkailleen Euroopassa, Yhdysvalloissa, Aasiassa ja Kiinassa. Verkoista yli 20 on kaupallisessa käytössä, mikä on yli puolet kaikista markkinoiden kaupallisista GPRS-verkoista. Nokian GPRS-verkkoratkaisun avulla operaattorit voivat tarjota asiakkailleen uusia paketttidatapohjaisia matkapuhelinpalveluita.

Dutchtone N.V tarjoaa matkapuhelinpalveluita sekä kuluttajille että yritysasiakkaille valtakunnallisessa GSM 1800-verkossaan.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto