Amer sponsoroi tenniksen juhlaturnausta Tampereella

Amer-yhtymä ja Wilsonin välineitä maahantuova Amer Sport ovat ensi kesänä 23.-29.7. pelattavan Amer-Wilson-Tampere -tennisturnauksen pääsponsorit. Suomen suurin ammattilaisturnaus pelataan peräti 20. kerran. Turnauksen palkintosumma on 50 000 US-dollaria eli noin 320 000 markkaa. Palkintorahoista kaksinpelin voittajan osuus on noin 50 000 markkaa.

Amer on jo yhdeksättä kertaa mukana tukemassa tätä maamme suurinta ammattilaisturnausta, joka on myös maailman vanhin yhtäjaksoisesti järjestetty Challenger-tason tenniskilpailu. Kilpailu pelataan Hotelli Rosendahlin uusitulla tennisstadionilla Tampereen Pyynikillä.

Amer-Wilson- Tampere on haastajasarjan (Challenger) kilpailu, joka kerää lähinnä nuoria tulevaisuuden pelaajia. Tampereella käyneet pelaajat nousevat usein jo parin vuoden sisällä korkeammalle tasolle, parhaimpana esimerkkinä Espanjan Carlos Moya, joka nousi jopa maailman ykköseksi. Maailman sadan parhaan listalta löytyy joka viikko noin 20-25 pelaajaa, jotka ovat osallistuneet tähän kisaan.

Merkittävä kilpailu Suomen tennikselle
Kilpailun merkitys Suomen tennikselle on suuri, koska vapaiden paikkojen avulla nuoret suomalaiset saavat kenties ensikosketuksensa Challenger-tasoiseen kilpailuun. Esimerkiksi lupaava Jarkko Nieminen on poiminut arvokkaita rankingpisteitä lyömällä itsensä neljän parhaan joukkoon kahtena viime vuotena.

Jarkko Nieminen ja Ville Liukko ottivat ensimmäisen suomalaisvoiton kautta aikojen viime kesänä. Kaksinpelin loppuottelussa ovat pelanneet Veli Paloheimo (1991) ja Tommi Lenho (1998) ja nelinpelissä parina Paloheimo ja Mika Hedman (1988), Tuomas Ketola (1997) sekä parina Jarkko ja Timo Nieminen (1999).

Lisätietoja:
Amer Sport Oy, toimitusjohtaja Ari Alkio, puh. 09 2510 2223