Jaakko Pöyry Group valittu M-realin kehitysprojektin pääkonsultiksi

JP-Suunnittelu Oy, joka kuuluu Jaakko Pöyry Group -konsernin Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmään, on valittu M-real Oyj:n tapettipaperi- ja kartonkituotannon kehitysprojektin pääsuunnittelijaksi. Saadun toimeksiannon kokonaisarvo on noin 3 miljoonaa euroa.

M-real kehittää tapettipaperi- ja kartonkituotantoaan keskittämällä tapettipaperien tuotannon Kyröskosken tehtaalle ja muuttamalla Äänekosken nykyisen tapettipaperi- ja kartonkikoneen tuottamaan korkealaatuista taivekartonkia. JP-Suunnittelu Oy:n tehtäviin kuuluu sekä Kyron tapettipaperikoneen että Äänekosken kartonkitehtaan massaosaston ja kartonkikoneen konetoimituksen ulkopuolinen suunnittelu. JP-Suunnittelun ohella projektiin osallistuu myös sen tytäryhtiö Papes Oy. Kyröskosken projekti valmistuu keväällä 2002. Äänekosken massaosasto käynnistyy syksyllä 2001 ja uusittu kartonkikone syksyllä 2002.

Saatu toimeksianto perustuu M-realin ja JP-Suunnittelun koko 1990-luvun jatkuneeseen tiiviiseen yhteistyöhön tapettipaperi- ja kartonkituotannon kehittämisen saralla.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Lyytinen