METSO HAKEE A-OPTIOIDEN LISTAAMISTA HELSINGIN PÖRSSIN PÄÄLISTALLE

Metso Oyj:n hallitus on päättänyt hakea vuoden 2000 A-optio-oikeuksien ottamista Helsingin Pörssin päälistalle siten, että listaus alkaisi arviolta viikolla 26.

A-optioita on yhteensä 2.500.000. Kukin A-optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään yhden Metson osakkeen 1.4.2001 - 30.4.2005 välisenä aikana. Yhteensä A-optioilla voi merkitä 2.500.000 osaketta. Osakkeen merkintähinta A-optioilla on 15,00 euroa/osake. Merkintähinnasta vähennetään vuosittain maksettavat osingot.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Metson ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologian kokonaistoimittaja Metso Paper, kiven ja mineraalien käsittelyä harjoittava Metso Minerals sekä automaatio- ja säätöteknologian osaaja Metso Automation. Vuonna 2000 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 22 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.

Optioehdot ovat Metso-konsernin www-sivuille osoitteessa www.metso.com, josta ne löytyvät "Lehdistölle"-otsikon alta tämänpäiväisen tiedotteen liitteenä.