Nokia toimittaa 3G WCDMA -verkkoratkaisun J-Phonelle Japaniin

Nokia on allekirjoittanut sopimuksen japanilaisen J-Phone Groupin kanssa 3G WCDMA-verkon toimittamisesta J-Phonelle Japaniin. Sopimuksen myötä Nokiasta tulee keskeinen verkkotoimittaja Japanin markkinoilla.

"Olemme seuranneet Nokian kyvykkyyttä ja markkinasaavutuksia matkapuhelin- sekä GSM- että 3G -verkkojärjestelmissä. Uskomme, että Nokian johtava teknologiaosaaminen ja avoimeen arkkitehtuurin perustuvat ratkaisut yhdessä J-Phonen asiantuntemuksen kanssa muodostavat voittoisan yhdistelmän tulevaisuuden 3G-markkinoilla", sanoo J-Phone Communicationsin toimitusjohtaja Koichi Sakata

Nyt solmittu sopimus laajentaa jo aiemmin solmittua sopimusta 3G-radioverkon toimittamisesta J-Phone East ja J-Phone West -alueille. Lisäksi Nokia toimittaa ensivaiheen pakettikytkentäisen verkon J-Phone Central- ja J-Phone West -alueille. Sopimukseen kuuluvat myös integrointi- ja optimointipalvelut.

"Olemme erittäin tyytyväisiä laajentaessamme yhteistyötämme J-Phonen kanssa jo 3G-verkon ensivaiheessa. Uskomme, että Nokian kilpailukyky kolmannen sukupolven radio- ja runko-verkkoteknologiassa on erinomainen näillä kilpailuilla markkinoilla. Nokia tekee J-Phonen kanssa tiivistä yhteistyötä ja luotamme, että sen 3G-verkko ja palvelut ovat suuri menestys Japanissa", toteaa Nokai Japanin toimitusjohtaja Heikki Kasko.

J-Phone Group on yksi Japanin suurimmista PDC-matkapuhelinpalvelujen tarjoajista. Sillä on yli 10 miljoonaa asiakasta ja 7,5 miljoonaa langattoman Internetin käyttäjää. Japan Telecom ja Vodafone ovat J-Phone Groupin pääomistajat. J-Phone Group sai 3G-lisenssin kesäkuussa 2000 ja se aikoo lanseerata 3G WCDMA-palvelut Japanissa vuonna 2002

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto