Nokia laajentaa ShanDong Telecomin DSL-laajakaistaverkkoa Kiinassa

Kiinalainen ShanDong Telecom on valinnut Nokian DSL-laajakaistaverkkonsa laajennuksen toimittajaksi. Laajennus lisää nopeiden Internet-yhteyksien peittoaluetta ShanDongin maakunnan pääkaupungissa JiNanissa sekä merkittävässä teollisuuskaupungissa, QinDaossa.

Nokian D50e-monipalvelusolmuja, modeemeja ja erilaisia palveluita sisältävän tilauksen toimitukset ovat jo alkaneet.

Nokian laajakaistainen Internet-ratkaisu sisältää Nokia D50e:n, joka on joustava, ATM-teknologiaan perustuva DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer) -monipalvelusolmu. Sen avulla operaattorit pystyvät tarjoamaan kattavan joukon DSL-teknologioita, mm. ADSL:n ja g.SHDSL:n, yhden järjestelmän kautta. Yhdessä Nokian muiden Internet-tuotteiden kanssa Nokia D50e mahdollistaa optimaalisen laajakaistaisen DSL-yhteyden ja laajentaa näin laajakaistapalveluita nopeista Internet-yhteyksistä interaktiivisiin mediapalveluihin ja videokuvan suoratoistoon.

Nokia on Kiinan johtavia tietoliikennetoimittajia. Nokialla on Kiinassa kahdeksan yhteisyritystä ja yksi tuotekehitysyksikkö. Henkilöstömäärä on yli 5500.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks