Openbaar bod Ahold op uitstaande aandelen Peapod afgerond

Zaandam, 24 augustus 2001 - Ahold heeft het openbaar bod op alle uitstaande gewone aandelen van de Amerikaanse internetkruidenier Peapod, Inc. afgerond. Het bod liep tot en met 23 augustus 2001. Volgens voorlopige informatie van de depothoudende bank zijn bij het sluiten van het bod 12.581.632 aandelen aangeboden. Ahold heeft het voornemen de houders van de aangeboden aandelen direct te betalen. De onderneming bezit dan circa 82,60% van de uitstaande gewone aandelen Peapod.
Ahold zal tevens haar warrants op aandelen Peapod uitoefenen, waardoor vervolgens tenminste 90% van de uitstaande gewone aandelen in bezit komt. Peapod wordt dan per 31 augustus a.s. indirect een volledige Ahold-werkmaatschappij. Ahold zal houders van niet aangeboden uitstaande gewone aandelen Peapod het recht geven deze in te wisselen voor dezelfde prijs per aandeel als tijdens het openbaar bod, te weten USD 2,15 in contanten.

Persbericht Ahold 24 augustus 2001