Nokia toimittaa 3G-verkon Hong Kong CSL:lle

Nokia on allekirjoittanut sopimuksen Hong Kong CSL:n kanssa WCDMA 3G-verkon toimittamisesta. Lisäksi sopimukseen kuuluvat verkkoprojektin hallintaan liittyviä sekä teknisiä tukipalveluja, joita ovat suunnittelu-, asennus-, käyttöönotto-, hallinta- ja ylläpitopalvelut.

Sopimus laajentaa Nokian ja Hong Kong CSL:n vuonna 1991 alkanutta yhteistyötä. Nokia on toimittanut Hong Kong CSL:lle GSM-runko- ja radioverkon sekä GPRS-verkon. Tällä hetkellä Hong Kong CSL:llä on noin miljoonaa GSM-asiakasta. Nokia jatkaa Hong Kong CSL:n keskeisenä yhteistyökumppanina sen siirtyessä kolmannen sukupolven teknologiaan.

"3G on luonnollinen askel matkaviestinnän kehitykselle Hongkongissa. Valitsemalla Nokia yhteistyökumppaniksemme haluamme osaltamme varmistaa liiketoimintamme menestyksellisen jatkokehityksen", sanoo johtaja Hubert Ng Hong Kong CSL:stä.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkäaikainen yhteistyömme Hong Kong CSL:n kanssa saa jatkoa kolmannen sukupolven verkkojen myötä Hongkongin vaativilla ja edistyksellisillä tietoliikennemarkkinoilla", toteaa johtaja Jouko Päivinen Nokia Networksistä.

CSL on edelläkävijä Hongkongin matkapuhelinverkkomarkkinoilla. Se on tällä hetkellä GSM/Dual Band- sekä TDMA -operaattori. High Speed Circuit Switched Data (HSCSD)-palvelut CSL otti käyttöön toukokuussa 2000 ja GPRS-palvelut marraskuussa 2000.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks