Jaakko Pöyry Groupille jatkosopimus Taiwanin luotijunahankkeessa

Electrowatt Infra, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmään, on saanut Taiwan High Speed Rail Corporation -yhtiöltä (THSRC) jatkosopimuksen Taiwanin luotijunahankkeessa. Electrowatt Infra jatkaa projektin riippumattomana tarkastajana ja työmaan valvojana yhdessä International Railway Engineering Groupin (IREG) kanssa. Tehtävä päättyy kesäkuussa 2003. Sopimuksen arvo on 9,8 miljoonaa euroa.

Luotijunahanke, jonka kokonaisarvo on 15,4 miljardia euroa, on tällä hetkellä maailman vaativimpia BOT (Build-Operate-Transfer) -liikennehankkeita. Toimeksiantaja THSRC on suurten taiwanilaisten teollisuusyritysten ja rahoittajien yhteisyritys.

Hankkeen tarkastuksesta ja valvonnasta vastannut IREG on sveitsiläisen Electrowatt Infran, brittiläisen Mott MacDonaldin, saksalaisen DE-Consultin ja ranskalaisen SYSTRA-konsulttitoimiston yhteisyritys. IREG:n jatkosopimus on arvoltaan 39,1 miljoonaa euroa ja kestoltaan kaksi vuotta, ja se sisältää option töiden jatkamisesta rautatieprojektin valmistumiseen asti vuoden 2005 lopulla. Electrowatt Infran osuus urakasta on 25 prosenttia (9,8 miljoonaa euroa). Yhtiö toimii myös yhteisyrityksen rahoituskoordinaattorina.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen