Nokia toimittaa GSM 1800-verkon laajennuksen TIMECelille Malesiaan

Nokia ja TIMECel ovat allekirjoittaneet noin 40 miljoonan euron runkosopimuksen GSM 1800-verkon laajentamisesta Malesiassa.

Verkon laajennus lisää jo olemassa olevan GSM 1800 -verkon kapasiteettia ja peittoaluetta. Verkon optimointiohjelmalla edelleen parannetaan verkon laatua ja tekstiviestikeskuksen laajennuksella saadaan lisätehoa tekstiviestipalveluihin niiden suosion koko ajan kasvaessa.

Toimitukset aloitetaan tämän vuoden loppupuolella ja verkko otetaan käyttöön vuoden 2002 alkupuolella.

Verkon lisäksi Nokia toimittaa Nokian Ultrasite tukiasema -ratkaisun, joka tukee GSM-, EDGE- ja WDCMA-teknologioita ja kehitystä langattoman Internetin aikakauteen. TIMECelin on näin mahdollista helposti siirtyä 3G/WCDMA-teknologiaan tulevaisuudessa. Toimitukset aloitetaan välittömästi.

Myös verkon käyttöönotto- ja huoltopalvelut kuuluvat sopimukseen.

"TIMECel pyrkii jatkuvasti parhaiden palvelujen tarjoamiseen asiakkailleen ja verkon laatu on oleellinen vaatimus tulevaisuuden langattoman Internetin sovelluksille", sanoo johtaja Robert Fox TIME DotCom Bhd:stä, joka on TIMECelin emoyhtiö.

TIMECel on Malesian johtava matkapuhelinoperaattori.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto