Nokia ja Beijing Mobile Communications Co laajentavat GSM-verkkoyhteistyötään Kiinassa

Nokia ja Beijing Mobile Communications Co. ovat allekirjoittaneet sopimuksen GSM 900- ja 1800 -verkon laajentamisesta Kiinassa. Sopimuksen arvo on yli 650 miljoonaa markkaa (yli 100 miljoonaa US dollaria). Nokia jatkaa Beijing MCC:lle runkoverkon ainoana toimittajana.

Nokia toimittaa Beijing MCC:lle runko- ja radioverkkolaitteita sekä laajan valikoiman verkkoon liittyviä tuotteita, kuten matkapuhelinverkon keskuksia, tukiasemia ja tukiasemaohjaimia. Toimitukset on jo aloitettu ja verkon laajennus suunnitellaan otettavaksi käyttöön tämän vuoden loppupuolella

Verkon laajennus lisää Beijing MCC:n verkon kapasiteettia huomattavasti ja jatkossa verkko palvelee 10 miljoonaa asiakasta. Tällä hetkellä Beijing MCC:llä on yli neljä miljoonaa asiakasta Pekingissä. Nokia ja Beijing MCC ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 1994.

Lisäksi Nokia toimittaa verkon käyttöönotto-, projektinhallinta-, optimointi-, ylläpito- ja koulutus-palveluja.

Nokia on Kiinan johtavia tietoliikennetoimittajia. Nokialla on Kiinassa yli 20 myyntitoimistoa, kahdeksan yhteisyritystä ja tuotekehitysyksikkö. Henkilöstömäärä on yli 5500.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto