Nokia toimittaa GSM-verkon laajennuksen Jiangxi Mobile Communicationsille Kiinaan

Nokia ja Jiangxi Mobile Communications Company ovat allekirjoittaneet sopimuksen GSM-verkon laajennuksesta Kiinassa. Sopimuksen arvo on noin 130 miljoonaa markkaa (20 miljoonaa US dollaria). GSM-verkon laajentaminen parantaa verkon tehokkuutta ja kattavuutta. Laajennus tuo palvelut 90%:sesti Jiangxin maakunnan kyliin ja kaupunkeihin.

Sopimukseen kuuluvat radioverkkolaitteet, käyttöönotto-, koulutus-, verkon suunnittelu-, optimointi- ja projektin hallintaan liittyvät palvelut.

Lisäksi Nokia toimittaa UltraSite-tukiasemia, jotka mahdollistavat entistä tehokkaamman ääni- ja dataliikenteen sekä siirtymisen langattoman Internetin aikakauteen. Nokian UltraSite-ratkaisu tukee GSM, High Speed Data, GPRS, EDGE ja WCDMA -teknologioita.

Toimitukset on jo aloitettu ja verkko otetaan käyttöön tämän vuoden lopulla.

Nokia on Jiangxi MCC:n keskeinen radioverkkotoimittaja ja sen ainoa runkoverkkotoimittaja. Nokian ja Jiangxi MCC:n yhteistyö on alkanut vuonna 1995. Jiangxi MCC:llä on yli kaksi miljoonaa asiakasta ja GSM 900-palvelut kattavat koko Jiangxin maakunnan.

Nokia on Kiinan johtavia tietoliikennetoimittajia. Nokialla on Kiinassa yli 20 myyntitoimistoa, kahdeksan yhteisyritystä ja tuotekehitysyksikkö. Henkilöstömäärä on yli 5500.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelin-valmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks