Viag Interkom ottaa käyttöön Saksassa ennalta maksetun GRPS-palvelun Nokian laskutusratkaisun avulla

Saksalainen matkapuhelinoperaattori VIAG INTERKOM ottaaa käyttöönsä ennaltamaksetun GPRS (General Packet Radio Service) -palvelun käyttäen Nokia laskutusratkaisua (Nokia Charging Center) datan käsittelyyn.

Nokia Charging Center mahdollistaa joustavat ennakkomaksupalvelut, joiden avulla operaattori voi laskuttaa 2G- ja 3G -palveluitaan. Nokian laskutusjärjestelmän avulla VIAG INTERKOMin on mahdollista laajentaa ennaltamaksettujen palvelujen valikoimaa GPRS-asiakkailleen.

Sopimukseen kuuluvat laitteisto- ja integrointipalvelut. Toimitukset ovat saatu päätökseen aikataulussa.

Nokia Charging Center mahdollistaa VIAGille erilaisia laskutustapoja, kuten volyymialennukset, WAP-laskutus, joka pohjautuu sisältöön tai klikkauskertoihin, uuden asiakkaan luottoedut ja kuukausi-bonukset.

"Olemme erittäin tyytyväisiä ottaessamme käyttöön ennalta maksetut GPRS-palvelut asiakkaillemme Saksassa. Nokian ratkaisu mahdollistaa meille asianmukaisen laskutusmallin käytön eri asiakkaiden kohdalla ja Nokia Charging Centerillä on keskeinen osa palveluiden markkinoille saattamisessa", sanoo johtaja Gerhard Mayrhofer VIAG INTERKOMista.

VIAG INTERKOM on saksalainen matkapuhelinoperaattori ja BT Wirelessin tytäryhtiö. Sillä on 3,7 miljoonaa asiakasta. Nokia on aiemmin toimittanut VIAGille osan sen GSM-radioverkosta ja koko GPRS-runkoverkon. Nokia valittiin myös VIAGin ainoaksi 3G-toimittajaksi.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelin-valmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Arja Suominen, Viestintäjohtaja