Amerille Executive Board edistämään konsernistrategiaa

Amer-yhtymä on perustanut konsernille sisäisen johtokunnan, Executive Boardin, jonka tehtävänä on varmistaa urheiluvälineyhtiön yhtenäisen ja globaalin konsernistrategian toteutuminen.
Amerin tavoitteena on tulla maailman johtavaksi urheiluvälinevalmistajaksi. Konsernin strategian muodostavat globaalit kuluttajabrändit ja aktiiviharrastajalle suunnatut suoritusta parantavat tuotteet sekä urheiluvälinekaupan kannalta tärkeä lajiportfolio, korkealaatuinen asiakaspalvelu sekä tehokas myynti- ja jakeluorganisaatio.

Yhtenäisen strategian ja globaalin businessajattelun vahvistaminen ja sitä kautta omistaja-arvon suotuisan kehityksen edistäminen ovat nyt perustetun elimen keskeiset tehtävät. Executive Boardiin kuuluvat merkittävimpien brändien Wilsonin, Atomicin ja Suunnon edustajat, mailapelien, golfin, joukkueurheilun, talviurheilun ja urheiluinstrumenttien liiketoiminta-alueiden edustajat sekä maantieteellisen myynti- ja jakeluorganisaation - Eurooppa, Aasia ja Amerikka - edustajat.

Amer Sports Executive Boardin jäsenet ovat:
Roger Talermo, toimitusjohtaja, Amer-yhtymä
Pekka Paalanne, talous- ja rahoitusjohtaja, Amer-yhtymä
Max Alfthan, viestintäjohtaja, Amer-yhtymä
Jim Baugh, toimitusjohtaja, Wilson
Dan Colliander, toimitusjohtaja, Suunto
Chris Considine, johtaja, Joukkueurheilu
John Embree, johtaja, Mailapelit
Kari Kauniskangas, toimitusjohtaja, Amer Sports Europe
Steve Millea, johtaja, International Markets
Luke Reese, johtaja, Golf
Michael Schineis, toimitusjohtaja, Atomic

Executive Boardin sihteerinä toimii Amer-yhtymän yrityssuunnittelujohtaja Eero Alperi.

Executive Board, joka pitää ensimmäisen kokouksensa maaliskuussa, kokoontuu kolme kertaa vuodessa. Sillä ei ole juridista asemaa Amer-yhtymässä.