Nokia toimittaa langattoman paikantamispalvelun ONElle Itävaltaan

Nokia on allekirjoittanut itävaltalaisoperaattori ONEn kanssa sopimuksen langattoman paikantamispalvelun, Nokia mPositionin, toimittamisesta. Järjestelmä tuo seuraavan sukupolven paikantamispalvelut ONEn asiakkaiden ulottuville.

Uusien langattomien paikantamispalveluiden myötä mobiilipalveluiden tilaajille on tarjolla joukko uusia, jännittäviä, käyttäjän sijaintipaikasta riippuvaisia palveluita. Lähitulevaisuudessa ONEn asiakkaat voivat vastaanottaa matkapuhelimeensa tietoja lähistöllä sijaitsevista kaupoista ja niiden erikoistarjouksista.

Sopimuksen mukaisesti Nokia toimittaa Nokia mPosition -ratkaisun, joka sisältää Serving Mobile Location- ja Nokia Gateway Mobile Location -keskukset, palvelimet ja asennuksen. Toimitukset ovat jo alkaneet ja järjestelmän arvioidaan olevan toimintakunnossa vuoden 2002 toisen neljänneksen aikana.

ONE on Itävallan johtavia matkapuhelinoperaattoreita. Sen GSM 1800 -verkko kattaa koko maan. ONEn matkapuhelin-, Internet- ja kiinteän verkon palveluita käyttää yli 1,6 miljoonaa asiakasta.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks