Nokia toimittaa 3G-verkon T-Mobile Internationalille Eurooppaan

T-Mobile International on valinnut Nokian sen keskeiseksi 3G WCDMA-verkkotoimittajaksi. Toimitukset aloitetaan lähitulevaisuudessa.

"Nokian 3G-ratkaisun valinta on suuri askel kohti euroopanlaajuista 3G WCDMA-verkkoa. Yhteistyömme vahvojen kumppanien kanssa, kuten Nokia, mahdollistaa houkuttelevat ja innovatiiviset 3G-palvelut asiakkaillemme", sanoo johtaja Hamid Akhavan T-Mobile Internationalista.

"Sopimus on virstanpylväs yhteistyössämme T-Mobile Internationalin kanssa. Olemme hyvin iloisia tästä sopimuksesta, joka tuo 3G WCDMA-verkot näille hyvin kilpailuille markkinoille", toteaa johtaja Bosco Novák Nokia Networksistä.

T-Mobile International kuuluu Deutsche Telekom AG ryhmään ja on yksi maailman johtavia matkapuhelinoperaattoreita. Deutsche Telekomilla tytär-ja osakkuusyhtiöineen on maailmanlaajuisesti yli 67 miljoonaa asiakasta.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks