Nokian yhtiökokous päätti 0,27 euron osingosta

Nokia Oyj:n 21.3.2002 pidetty varsinainen yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti vuodelta 2001 maksettavan osingon suuruudeksi 0,27 euroa osakkeelta. Osingonmaksun täsmäytyspäivä on 26.3.2002 ja osinko maksetaan 9.4.2002 lähtien.

Yhtiökokous päätti jatkaa hallituksella olevia valtuutuksia valtuuttamalla hallituksen ehdotuksen mukaisesti hallituksen päättämään osakepääoman korottamisesta enintään 55,8 miljoonalla eurolla, josta enintään 2,9 miljoonaa euroa voi johtua kannustinjärjestelmistä. Samoin yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti valtuuttaa Nokian hallituksen päättämään enintään 220 miljoonan oman osakkeen hankkimisesta yhtiön voitonjakoon käytettävissä olevilla varoilla sekä enintään 220 miljoonan yhtiön hallussa olevan oman osakkeen luovuttamisesta. Valtuutukset ovat voimassa vuoden ajan 21.3.2003 saakka.

Yhtiökokous vahvisti hallituksen jäsenten lukumääräksi yhdeksän. Nokian hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Paul J. Collins, Georg Ehrnrooth, Bengt Holmström, Jorma Ollila, Robert F.W. van Oordt, Marjorie Scardino, Vesa Vainio ja Arne Wessberg. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin Per Karlsson.

Nokian hallitus on järjestäytymiskokouksessaan valinnut pääjohtaja Jorma Ollilan uudelleen yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi. Hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin uudelleen Paul J. Collins.

Hallitus valitsi myös jäsenet hallituksen valiokuntiin. Henkilöstöpoliittiseen valiokuntaan valittiin puheenjohtajaksi Paul J. Collins ja jäseniksi Bengt Holmström, Marjorie Scardino ja Vesa Vainio. Tarkastusvaliokuntaan valittiin puheenjohtajaksi Robert F.W. van Oordt ja jäseniksi Georg Ehrnrooth, Per Karlsson ja Arne Wessberg. Nimitysvaliokuntaan valittiin puheenjohtajaksi
Paul J. Collins ja jäseniksi Bengt Holmström ja Vesa Vainio.

Lisäksi hallitus päätti, että Nokian 1999 optio-ohjelman B- ja C-optioille sekä 2001 optio-ohjelman A-, B- ja C-optioille (2001C 3Q/01 ja 4Q/01) haetaan listausta aikaisintaan siinä vaiheessa, kun optioilla merkittävien osakkeiden markkinahinta on yltänyt kullekin optiolle määrätyn osakkeen merkintähinnan tasolle.

Lisätietoja:

Nokia yhtymäviestintä