METSO UUDISTAA CADIDAVIDIN PAPERIKONETTA ITALIASSA

Metso Paper toimittaa laajan paperikoneuudistuksen italialaiselle Cartiera di Cadidavid S.r.l -yhtiölle PK 2:n modernisoinnin toiseen vaiheeseen. Uudistettu kone käynnistyy tammikuussa 2003. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

Tilauksella jatketaan paperikoneen viime vuonna käynnistettyä investointi- ja uudistusohjelmaa. Metso Paper Como toimitti tuolloin koneelle uuden kuivatusosan. Ohjelman tavoitteena on nostaa paperikoneen päivätuotantokyky noin 450 tonniin testlainerikartonkia. Testlainerit ovat osittain tai kokonaan kierrätyskuidusta valmistettuja pakkauskartonkeja, joita käytetään aaltopahviteollisuudessa.

Toimitukseen sisältyy uusi viiraosa, kaksikerrosperälaatikko ja perälaatikko, kenkäpuristimen sisältävä puristinosa, rullain sekä pituusleikkuri. Hankkeeseen osallistuu Metso Paperin yksiköitä Italiasta, Suomesta ja Ruotsista, Metso Paper Comon ollessa päätoimittaja.

La Veggia-ryhmään kuuluvalla Cartiera di Cadidavid S.r.l:lla on Cadidavidin paperitehdas, jossa toimii kaksi paperikonetta, sekä neljä jatkojalostustehdasta. Cadidavidin tehtaalla työskentelee noin 170 henkilöä. La Veggia -ryhmän liikevaihto oli 160 miljoonaa euroa vuonna 2000.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.