METSO UUDISTAA PÄÄLLYSTYSKONEEN MYLLYKOSKELLA

Metso Paper toimittaa Myllykoski Paper Oy:n Myllykosken tehtaalle paperin päällystyskoneen uudistuksen. Uudistettu linja käynnistyy keväällä 2003. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

Off-line-LWC-aikakauslehtipaperin päällystyskoneen uudistus sisältää mm. uudet auki- ja kiinnirullaimet, kaksi päällystysasemaa, konekiertojen uusinnan ilmanpoistimilla varustettuna sekä prosessinohjausjärjestelmän.

Uudistuksen jälkeen koneen kapasiteetti kasvaa 180 000 tonniin vuodessa ja koneen nopeus nousee 1 400 metriin minuutissa. Uudistus parantaa lopputuotteen laatua MWC-aikakauslehtipaperin tasolle.

Myllykoski Paper Oy tuottaa vuosittain 500 000 tonnia erikoisvaaleita puupitoisia painopapereita. Tehtaan päätuotteet ovat päällystämätön SC-paperi ja päällystetty MWC-paperi, joita käytetään syväpaino- ja offset-painotuotteissa.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.