Van Lanschot NV: Winstverwachting in lijn met middellange-termijndoelstelling

"De eerste maanden van het jaar laten een voortgaande groei zien in het kernbedrijf van de bank en een verdere stijging van het aantal particuliere en zakelijke doelgroepcliënten", aldus drs H. Heemskerk, voorzitter van de Raad van Bestuur van Van Lanschot NV. "De provisies uit het effectenbedrijf staan nog steeds onder druk, maar de rente-inkomsten en de groei in de assurantieprovisies bieden hiervoor ruimschoots compensatie. Bovendien blijft strikte kostenbeheersing uitgangspunt van het beleid."

Heemskerk maakte tijdens de aandeelhoudersvergadering tevens bekend dat Van Lanschot binnenkort een 'Representative Office' opent in Hongkong, ter verdere versterking van de international private banking-activiteiten van de bank. Dit kantoor zal zich richten op de markt van vermogende particulieren in het Verre Oosten. Bijzondere aandacht zal daarbij vanzelfsprekend uitgaan naar particulieren met een Nederlandse of Belgische achtergrond.

Van Lanschot maakt op vrijdag 23 augustus (voorbeurs) de resultaten over het eerste halfjaar van 2002 bekend.

's-Hertogenbosch, 8 mei 2002

F. van Lanschot Bankiers NV is de oudste onafhankelijke bank van Nederland met een geschiedenis die teruggaat tot 1737. De bank richt zich op een drietal doelgroepen: de vermogende particulier, het middelgrote (familie)bedrijf en de institutionele belegger. Van Lanschot staat voor kwalitatief hoogwaardige dienstverlening, waarin integrale advisering, persoonlijke service en maatwerk centraal staan. Van Lanschot NV is genoteerd aan de Euronext Amsterdam Stock Market.