Jaakko Pöyry Groupille 22 miljoonan euron suunnittelusopimus Omanissa

Electrowatt Engineering Oman, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmään, on saanut Petroleum Development Omanilta (PDO) paikallisen suunnittelupalvelusopimuksen. Sopimuksen kohteena ovat Marmulin alueen öljyn- ja kaasuntuotantoon liittyvät monialaiset suunnittelupalvelut Omanin sulttaanikunnassa. Lisäksi sopimus kattaa erillisiä voimalaitos- ja sähkösuunnittelupalveluja. Sopimusaika alkaa välittömästi ja jatkuu kesäkuuhun 2006. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 22 miljoonaa euroa.

PDO on Omanin merkittävin öljyn ja kaasun tuottaja ja sen omistajia ovat mm. Omanin valtio, Shell ja TotalFinaElf. PDO korostaa toiminnassaan erityisesti laatuun, turvallisuuteen sekä lisäarvoon tähtääviä ratkaisuja. PDO:n T50-strategia pyrkii kehittyneen tekniikan avulla saamaan öljykentiltä talteen enemmän öljyä kuin perinteisillä menetelmillä.

Saatu toimeksianto vahvistaa PDO:n ja Electrowatt-Ekonon kymmenen viime vuoden aikana kehittynyttä läheistä yhteistyötä ja on jatkoa edelliselle nelivuotiselle sopimukselle. Toimeksianto vahvistaa myös Electrowatt-Ekonon asemaa Lähi-idän öljy- ja kaasu- sekä voimalaitosmarkkinoilla.

Energia-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Electrowatt-Ekono. Sen liikevaihto vuonna 2001 oli 127 miljoonaa euroa. Electrowatt-Ekonolla on toimistoja 20 maassa ja se työllistää 1200 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen