METSO AIKOO SUPISTAA TUOTANTOAAN ISOSSA-BRITANNIASSA

Metso Minerals aikoo supistaa valmistuskapasiteettiaan Isossa-Britanniassa ja suunnittelee järjestelyjen seurauksena sulkevansa Charlestownissa, Cornwallissa sijaitsevan komponenttien valmistusyksikön. Tehdas työllistää 108 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2001 oli 7 miljoonaa euroa. Tehdas siirtyi Metso Mineralsille Svedala-kaupan seurauksena syyskuussa 2001. Kaupan jälkeen Metso Minerals on uudelleenjärjestellyt ja supistanut tuotantokapasiteettiaan kaikkialla maailmassa, erityisesti Pohjois-Amerikassa.

Charlestownin yksikössä toimii valimo ja konepaja, joissa valmistetaan pääasiassa valukomponentteja Metso Mineralsin muille yksiköille eri puolilla maailmaa.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.

Lisätietoja antavat:

Olli Vaartimo, toimitusjohtaja, Metso Minerals

Brian Moseley, toimitusjohtaja, Metso Minerals (UK) Ltd.