Ducatus neemt 5%-belang in Heijmans

Ducatus heeft het belang deels met eigen vermogen en deels met bancair krediet gefinancierd. De omvang van de portefeuille preferente aandelen van Ducatus bedraagt nu circa EUR 355 miljoen. Hiervan is 38% belegd in de financiële sector, 21% in handel, transport en logistiek, 18% in industriële productie, 12 % in de landbouw en veeteelt, 6% in de uitgeverij en 6% in de bouw.

Bij de huidige beurskoers bedraagt het dividendrendement op een aandeel Ducatus ongeveer 5,9%. De gemiddelde resterende looptijd van de beleggingen van Ducatus, gemeten naar de periode waarin het huidige preferente dividend op de beleggingen is gefixeerd, bedraagt daarbij 3,2 jaar.

's-Hertogenbosch, 1 juli 2002

Noot voor de redactie:
Ducatus NV is een closed-end beleggingsmaatschappij die belegt in (certificaten van) preferente aandelen van Nederlandse ondernemingen. Bij voorkeur wordt belegd in 5 %-pakketten om van de deelnemingsvrijstelling gebruik te kunnen maken, zodat de dividendinkomsten en eventuele gerealiseerde koerswinsten belastingvrij kunnen worden genoten.