Unicon Group frasælger sine belægningsaktiviteter i Danmark

Unicon Group har i dag indgået aftale med henholdsvis A/S Ikast Betonvarefabrik (IBF) og Wewers Belægningssten A/S om salg af belægningsaktiviteten i Danmark. Salget har virkning fra 5. juli 2002. Unicon Group's belægningsaktivitet i Danmark har en årsomsætning på ca. 170 mio. kr. og beskæftiger 135 medarbejdere på 5 produktionssteder.

Afhændelsen af Unicon Group's belægningsaktivitet i Danmark er et led i realiseringen af såvel FLS Koncernens overordnede strategi om at fokusere på og koncentrere ressourcerne om Koncernens kernekompetencer, som Unicon Group's afledte strategi om fremover at koncentrere aktiviteterne inden for fremstilling og udvikling af fabriksbeton.

-Salget er et vigtigt skridt på vejen til at effektivisere og positionere Unicon som ledende leverandør af fabriksbeton, siger administrerende direktør Kent Arentoft, Unicon Group - Unicons styrke og fokusering på videreudvikling af fabriksbeton forbedres, samtidig med at belægningsaktiviteterne kan videreudvikles hos de nye ejere.

Salget af belægningsaktiviteterne i Danmark ventes at være neutral i forhold til EBIT, og vil ikke ændre på FLS Industries' senest offentliggjorte indtjeningsforventninger for 2002.

FLS Industries A/S
Koncerninformationsafd.