Nokian kannattavuus ja liikevoittoprosentti paranivat, liikevaihto ennakoidun mukainen

Toinen vuosineljännes 2002 verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon:
- Liikevaihto laski 6 % ja oli 6 935 milj. euroa (7 346  milj. euroa vuoden 2001 toisella neljänneksellä)
- Pro forma liikevoitto kasvoi 1 260 milj. euroon (1 137 milj. euroa), pro forma liikevoittoprosentti nousi ja oli 18,2 (15,5)
- Kansainvälisen laskentakäytännön (IAS) mukaan raportoitu liikevoitto kasvoi 1 221 milj. euroon (856 milj. euroa), liikevoittoprosentti nousi ja oli 17,6 (11,7)
- Pro forma oikaistut erät: poistot konserniliikearvosta olivat 52 milj. euroa ja vuoden 2001 kolmannella neljänneksellä tehdyn Dolphiniin liittyvän alaskirjauksen positiivinen oikaisuerä oli 13 milj. euroa
- Pro forma osakekohtainen tulos (laimennettu) kasvoi 0,19 euroon (0,17 euroa)
- Raportoitu tilikauden voitto (IAS) kasvoi 862 milj. euroon (589 milj. euroa) ja osakekohtainen tulos (laimennettu) 0,18 euroon (0,12 euroa)
- Liiketoiminnan kassavirta parani 1 410 milj. euroon (790 milj. euroa)

PÄÄJOHTAJA JORMA OLLILA
Johdonmukaisen toiminnallisen tehokkuuden ja tiukan kustannusseurannan ansiosta Nokian toinen vuosineljännes oli kokonaisuudessaan vahva. Pro forma liikevoitto kasvoi edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna 11 %, minkä johdosta liiketoiminnan kassavirta oli erittäin vahva 1,4 miljardia euroa. Nokia Mobile Phonesin pro forma liikevoitto kasvoi 22 %. Kiitos tästä hyvästä saavutuksesta vaikeassa toimintaympäristössä kuuluu kaikille nokialaisille.

Johtavan tuotevalikoiman ansiosta osuutemme matkapuhelinten maailmanmarkkinoista kasvoi sekä edelliseen neljännekseen että viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna yli 38 %:iin. Arvioimme, että myös koko vuoden 2002 osalta markkinaosuutemme ylittää viime vuonna saavuttamamme 37 %:n tason.

Olemme äskettäin aloittaneet Symbian-käyttöjärjestelmään perustuvan Nokia 7650 ‑kuvapuhelimen ja taskutieturin toimitukset Euroopassa ja Aasiassa. Toimitukset on suunnattu ensisijaisesti niille markkinoille, joilla operaattorit ovat jo ottaneet multimediaviestipalvelut käyttöön. Asiakkailta ja käyttäjiltä saamamme palaute on ollut kautta linjan erittäin myönteistä.

Toinen vuosipuolisko tuo markkinoille paljon konkreettista uutta. Monipuoliset ja edistykselliset multimediatuotteet, jotka värinäyttöineen tarjoavat kiinnostavia uusia palveluita, tulevat kuluttajien ulottuville. Tämä vauhdittaa kysyntää, kun uusista viestintämahdollisuuksista kiinnostuneet kuluttajat ja ammattikäyttäjät vaihtavat nykyisen puhelimensa uuteen tai ottavat käyttöönsä useamman kuin yhden laitteen.

Nokia aikoo julkistaa joukon uusia tuotteita vielä loppuvuoden aikana. Syyskuussa otamme merkittävän askeleen, kun esittelemme ensimmäisen kaksitoimisen WCDMA/GSM-puhelimen samalla kun ensimmäinen Nokian toimittama kolmannen sukupolven verkko avataan. Uskomme, että kolmannen sukupolven verkkojen, palveluiden ja päätelaitteiden kokonaisuus on riittävän kehittynyt päätelaitteiden kaupallisia toimituksia varten vuoden 2003 alkupuolella, joskin tämä riippuu operaattoreiden WCDMA-palveluiden aikatauluista.

Edistyksellisten langattomien palveluiden toimivuus edellyttää yhteensopivuutta, ja teollisuudenalamme tukee tätä laajasti Open Mobile Alliancen kautta. Viimeisten kuukausien aikana olemme tehneet paljon työtä varmistaaksemme, että teknologiat ja palvelut ovat yhteensopivia ja toimivat kaikissa verkoissa ja kaikilla päätelaitteilla.

Taloudelliset olosuhteet tulevat jatkumaan haasteellisina myös vuoden jälkipuoliskolla. Olemme erittäin kilpailukykyisessä johtoasemassa, kun teollisuudenalamme siirtyy langattoman viestinnän seuraavaan kasvuvaiheeseen.

LIIKETOIMINTAYMPÄRISTÖ JA ENNUSTEET
Nokian toisen neljänneksen liikevaihto laski 6 % verrattuna vuoden 2001 toiseen vuosineljännekseen. Nokia Mobile Phonesin liikevaihto kasvoi 1 % verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Liikevaihto kasvoi Aasian ja Tyynenmeren alueella sekä Euroopassa, mutta laski Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Nokia Networksin liikevaihto laski 22 % viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Lasku johtui ennakoitua pienemmistä toisen sukupolven GSM-verkkoinvestoinneista Kiinassa ja Euroopassa, mutta vakaa kasvu Yhdysvalloissa tasoitti sitä osittain.

Myynnin kasvu kiihtyy kolmannella neljänneksellä ja toisella vuosipuoliskolla
Nokian liikevaihdon arvioidaan olevan vuoden kolmannella vuosineljänneksellä 7,2-7,6 miljardia euroa, kun se vuoden 2001 vastaavana ajanjaksona oli 7,0 miljardia euroa. Liikevaihdon arvioidaan kasvavan toisella vuosipuoliskolla yhteensä 3-10 %. Toisella vuosipuoliskolla liikevaihtoa kasvattavat lukuisten edistyksellisten, korkean lisäarvon mallien volyymitoimitukset sekä kolmannen sukupolven verkkotoimituksista kirjattavat tulot, edellyttäen, että vaadittavat teknologiset välitavoitteet saavutetaan.

Vahvat kannattavuusnäkymät
Nokian kannattavuusnäkymät pysyvät toiminnallisen tehokkuuden ja kustannusseurannan ansiosta vahvoina. Kolmannella vuosineljänneksellä pro forma osakekohtaisen tuloksen (laimennettu) arvioidaan olevan 0,15 ja 0,17 euron välillä. Nokian johto uskoo koko vuoden 2002 pro forma osakekohtaisen tuloksen (laimennettu) olevan 0,79-0,84 euroa.

Nokia Mobile Phonesin pro forma liikevoittoprosentin arvioidaan vuoden 2002 toisella puoliskolla olevan edelleen noin 20, ja neljännen vuosineljänneksen arvioidaan olevan kolmatta vahvempi. Nokia Networksin pro forma liikevoittoprosentin arvioidaan pysyvän noin 10:n tasolla loppuvuoden ajan. Nokia Ventures Organizationin pro forma liiketappion arvioidaan olevan noin 150 miljoonaa euroa vuonna 2002.

Matkapuhelinmarkkinoiden koko noin 400 miljoonaa vuonna 2002
Nokia arvioi, että vuonna 2002 maailmassa myydään noin 400 miljoonaa matkapuhelinta. Markkinoiden arvioidaan kasvavan kaikilla pääalueilla noin 5 %, voimakkaimmin Pohjois-ja Etelä-Amerikassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella, ja seuraavaksi voimakkaimmin Euroopassa.

Nokia myi toisella vuosineljänneksellä 36 miljoonaa matkapuhelinta, mikä vastaa noin 12 %:n kasvua verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Tämä ylittää selvästi  matkapuhelinmarkkinoiden kasvun, joka oli noin 4 %. Toisen neljänneksen markkinoiden koon arvioidaan olleen noin 93 miljoonaa matkapuhelinta.

Viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna markkinoiden volyymikasvu oli voimakkainta Pohjois- ja Etelä-Amerikassa sekä Euroopassa. Aasian ja Tyynenmeren alueella kasvu pieneni hieman, mikä johtui pääasiassa hidastuneista uusintaostoista Japanissa ja Etelä-Koreassa. GSM on edelleen selvästi suurin verkkostandardi.  Ensimmäisen vuosipuoliskon aikana GSM- ja CDMA-puhelinten markkinat kasvoivat hieman, kun taas TDMA-markkinat pysyivät samalla tasolla ja Japanin PDC-markkinat pienenivät.

Verkkomarkkinoiden kehitys toisella vuosipuoliskolla
Toisen vuosineljänneksen kehityksen perusteella Nokia arvioi GSM- ja koko verkkomarkkinoiden pienenevän vuonna 2002. Euroopan ja Aasian tärkeiden operaattoreiden on tarkoitus aloittaa multimediaviestipalvelut vuoden 2002 toisella puoliskolla.

Asiakasrahoitus
Kesäkuun 2002 lopussa pitkäaikaiset asiakasrahoitussaatavat olivat 1 555 milj. euroa (1 128 milj. euroa joulukuun 2001 lopussa), ja kolmansien osapuolten puolesta annetut takaukset olivat 121 milj. euroa (127 milj. euroa). Lisäksi asiakasrahoitussitoumukset olivat yhteensä 2 542 milj. euroa (2 955 milj. euroa). Kesäkuun lopussa kaikista asiakasrahoituksen sitoumuksista ja saatavista 3 569 milj. euroa (3 607 milj. euroa) liittyi kolmannen sukupolven verkkoihin.

Nokian saksalainen operaattoriasiakas MobilCom, jolle Nokia on antanut pitkäaikaista rahoitusta 752 milj. euroa, uudelleenjärjestää rahoitustaan. Nämä järjestelyt saattavat vaatia asiakasrahoituksen maksuaikataulun muuttamista tai muita rahoitusehtojen uudelleenjärjestelyjä. Uudelleenjärjestelyistä käydään neuvotteluita. Sopimuksen oletetaan johtavan Nokian MobilComilta olevien saatavien tai muun vaihtoehtoisen vakuuden arvon uudelleen arviointiin, minkä johdosta Nokian vuoden 2002 kolmannen vuosineljänneksen tulokseen kirjattaisiin pro forma -tuloksen ulkopuolelle jäävä kulukirjaus merkittävästä osasta MobilCom-saataviamme.

NOKIA MOBILE PHONES
Vuoden 2002 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana Nokia Mobile Phones julkisti ennätykselliset 20 uutta matkapuhelinmallia ja aloitti niiden toimitukset. Yhtiö aikoo julkistaa vielä uusia malleja ja aloittaa niiden toimitukset toisella vuosipuoliskolla, mikä nostaa uusien mallien toimitusten kokonaismäärän yli 30:een vuonna 2002.

Toisella vuosineljänneksellä Nokia aloitti 12 uuden puhelinmallin toimitukset. Puhelimet edustavat useita eri tuotekategorioita ja niissä hyödynnetään lukuisia uusia palveluja mahdollistavia teknologioita. Yksi malleista on Nokian ensimmäinen kuvapuhelin, Nokia 7650, jossa on multimediaviestintää tehostava VGA-resoluutiolla varustettu digitaalikamera. Symbian- käyttöjärjestelmään perustuvassa Nokia 7650:ssa on myös GPRS- ja HSCSD-yhteydet, WAP ja sähköposti, Bluetooth- ja infrapuna-yhteys sekä MIDP Java™-tuki.

Muita merkittäviä malleja olivat Pohjois-Amerikan markkinoille suunnattu Nokia 6370, joka on yhtiön ensimmäinen CDMA/1X-malli, sekä ensimmäinen massamarkkinoille suunnattu, multimediaviestitoiminnolla varustettu GPRS-malli, Nokia 3510, jonka toimitukset aloitettiin Euroopassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella. Toisen massamarkkinoille tarkoitetun GSM-mallin, Nokia 3410:n, jossa on Java™-teknologia, toimitukset aloitettiin Euroopassa. Kesäkuussa Nokia aloitti uuden Kiinan markkinoille suunnatun mallin, Nokia 3610:n, toimitukset ja heinäkuussa ensimmäisen GAIT (GSM/TDMA) -mallin, Nokia 6340:n, toimitukset Yhdysvaltoihin.

Kolmannella vuosineljänneksellä aloitetaan useiden muiden merkittävien mallien toimitukset. Näihin kuuluvat kolmitaajuiset GSM-puhelinmallit, Nokia 7210 ja 6610, joissa molemmissa on Java™-teknologia, multimediaviestitoiminto ja värinäytöt, samoin kuin Pohjois- ja Etelä-Amerikan GSM 850/1900/GPRS-markkinoille tarkoitetut Nokia 6590- ja 3590 -mallit, jotka tukevat XHTML-selainteknologiaa.

Open Mobile Alliance -yhteenliittymä, jossa on 200 jäsentä, vauhdittaa teollisuudenalan seuraavaa kasvuvaihetta. Yhteenliittymä tähtää avoimien standardien ja palvelualustojen kautta kaikissa maissa, kaikissa verkoissa ja kaikilla päätelaitteilla toimivien palveluiden yhteensopivuuden varmistamiseen.

Vauhdittaakseen tätä uudenlaista kehitystä kohti maailmanlaajuisten, yhteensopivien langattomien palveluiden markkinoiden syntyä, Nokia lisensoi Series 60 -älypuhelinohjelmistoaan muille valmistajille. Toisella vuosineljänneksellä Nokia allekirjoitti Matsushitan ja Siemensin kanssa Series 60 ‑lisensiointisopimukset. Nokian Series 60 kattaa useat uusia palveluja mahdollistavat teknologiat kuten MMS:n ja Java™:n.

NOKIA NETWORKS
Nokia toimittaa kolmannen sukupolven WCDMA- ja EDGE-matkapuhelinverkkoja 42 operaattorille 23 maahan. Näistä on volyymitoimituksia 26. 3G:hen liittyvän keskeneräisen työn varastoarvo oli 686 milj. euroa kesäkuun lopussa. Toisen vuosineljänneksen aikana mmO2 valitsi Nokian kolmannen sukupolven radioverkon toimittajakseen Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Irlannissa. Nokia allekirjoitti sopimukset myös kolmannen sukupolven runkoverkon toimituksesta itävaltalaiselle Hutchison 3G:lle ja toisen ja kolmannen sukupolven radio- ja runkoverkkojen toimituksista Radiolinjalle.

Merkittävimmät operaattorit Euroopassa ja Aasiassa ovat suunnitelleet aloittavansa multimediaviestipalvelut vuoden 2002 toisen vuosipuoliskon aikana. Useat operaattorit ovat valinneet Nokian multimediaviestijärjestelmänsä toimittajaksi. Näihin kuuluvat italialainen TIM, Telefonica Moviles Group, mmO2 Euroopan markkinoillaan sekä singaporelainen M1.

Nokia allekirjoitti GSM-verkkosopimuksia kahdeksan operaattorin kanssa. Näihin sisältyy GSM/GPRS/EDGE-radioverkon laajennussopimus AT&T Wirelessin kanssa, mikä vahvistaa edelleen GSM-teknologian asemaa Yhdysvaltain markkinoilla.

NOKIA VENTURES ORGANIZATION
Nokia Ventures Organization jatkoi uusien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamista. VPN- ja verkkoturvaratkaisumarkkinoiden elpyminen jatkui toisella vuosineljänneksellä. Nokia Internet Communications julkisti ennätyksellisen määrän uusia tuotteita ja laajensi toimintaansa pientoimistojen verkkoturvamarkkinoille. Lisäksi Nokia Security Developers Alliance -ohjelman julkistaminen ja edelleen jatkuva yhteistyö strategisten yhteistyökumppaneiden, Check Point Software Technologiesin, ISS:n ja F5:n kanssa vahvistivat yksikön asemaa. Nokia Venture Partners avasi toimiston Etelä-Koreassa ja teki ensimmäisen sijoituksensa Aasian ja Tyynenmeren alueella.

NOKIA TAMMI – KESÄKUUSSA 2002 (RAPORTOITU)

Toinen vuosineljännes 2002
(Kansainvälinen laskentakäytäntö, IAS, vertailut vuoden 2001 toiseen neljännekseen, ellei toisin ilmoiteta)

Nokian liikevaihto laski 6 % ja oli 6 935 (7 346 milj. euroa). Nokia Mobile Phonesin liikevaihto kasvoi 1 % ja oli 5 398 milj. euroa (5 349 milj. euroa). Nokia Networksin liikevaihto laski 22 % ja oli 1 474 milj. euroa (1 896 milj. euroa). Nokia Ventures Organizationin myynti laski 21 % ja oli 106 milj. euroa (134 milj. euroa).

Liikevoitto kasvoi 43 % ja oli 1 221 milj. euroa (856 milj. euroa). Liikevoittoprosentti kasvoi ja oli 17,6 (11,7). Nokia Mobile Phonesin liikevoitto kasvoi 27 % ja oli 1 148 milj. euroa (902 milj. euroa). Liikevoittoprosentti kasvoi ja oli 21,3 (16,9). Nokia Networksin liikevoitto laski 33 % ja oli 161 milj. euroa (240 milj. euroa). Liikevoittoprosentti laski ja oli 10,9 (12,7). Nokia Ventures Organizationin liiketappio oli 69 milj. euroa (liiketappio 255 milj. euroa). Yhtymän yhteiset kulut, joihin kuuluvat Nokia Head Office ja Nokia Research Center, olivat 19 milj. euroa (31 milj. euroa).

Rahoitustuotot olivat 39 milj. euroa (27 milj. euroa). Tulos ennen veroja ja vähemmistöosuuksia oli 1 253 milj. euroa (885 milj. euroa). Nettotulos oli 862 milj. euroa (589 milj. euroa). Osakekohtainen tulos kasvoi ja oli 0,18 euroa (perus) ja 0,18 euroa (laimennettu), kun se vastaavalla jaksolla vuotta aiemmin oli 0,13 euroa (perus) ja 0,12 euroa (laimennettu).

Ensimmäinen vuosipuolisko 2002
(Kansainvälinen laskentakäytäntö, IAS, vertailut vuoden 2001 ensimmäiseen vuosipuoliskoon, ellei toisin ilmoiteta)

Nokian liikevaihto laski 9 % ja oli 13 949 milj. euroa (15 353 milj. euroa). Nokia Mobile Phonesin myynti laski 3 % ja oli 10 836 milj. euroa (11 179 milj. euroa). Nokia Networksin liikevaihto laski 26 % ja oli 2 910 milj. euroa (3 918 milj. euroa). Nokia Ventures Organizationin myynti laski 13 % ja oli 263 milj. euroa (303 milj. euroa).

Liikevoitto kasvoi 10 % ja oli 2 455 milj. euroa (2 225 milj. euroa). Liikevoittoprosentti kasvoi ja oli 17,6 (14,5). Nokia Mobile Phonesin liikevoitto kasvoi 12 % ja oli 2 333 milj. euroa (2 085 milj. euroa). Liikevoittoprosentti kasvoi ja oli 21,5 (18,7). Nokia Networksin liikevoitto laski 52 % ja oli 283 milj. euroa (585 milj. euroa). Liikevoittoprosentti laski ja oli 9,7 (14,9). Nokia Ventures Organizationin liiketappio oli 104 milj. euroa (liiketappio 385 milj. euroa). Yhtymän yhteiset kulut, joihin kuuluvat Nokia Head Office ja Nokia Research Center, olivat 57 milj. euroa (60  milj. euroa).

Rahoitustuotot olivat 74 milj. euroa (74 milj. euroa). Tulos ennen veroja ja vähemmistöosuuksia oli 2 514 milj. euroa (2 299 milj. euroa). Nettotulos oli 1 725 milj. euroa (1 564 milj. euroa). Osakekohtainen tulos oli 0,36 euroa (perus) ja 0,36 euroa (laimennettu), kun se vastaavana ajanjaksona vuotta aiemmin oli 0,33 euroa (perus) ja 0,33 euroa (laimennettu).

Ensimmäisen vuosipuoliskon aikana Nokiassa työskenteli keskimäärin 53 028 henkilöä. Kesäkuun lopussa Nokian palveluksessa oli 52 970 henkilöä (53 849 henkilöä 31.12.2001).

Nettovelan suhde omaan pääomaan (gearing) oli kesäkuun 2002 lopussa -42 % (-41 % vuoden 2001 lopussa). Käyttöomaisuusinvestoinnit olivat vuoden 2002 tammi-kesäkuussa 262 milj. euroa (625 milj. euroa).

Konsernin omistuksessa oli 30.6. yhteensä 1 077 797 Nokian osaketta. Osakkeiden nimellisarvo oli yhteensä 64 667,82 euroa ja ne edustivat 0,02 yhtiön osakepääomasta ja kaikista äänistä. 30.6. Nokian osakkeiden kokonaismäärä oli yhteensä 4 753 226 997 ja osakepääoma oli 285 193 619,82 euroa.

On otettava huomioon, että tähän katsaukseen sisältyvät muut kuin jo toteutuneita seikkoja koskevat lausumat ovat tulevaisuudennäkymiin liittyviä kannanottoja. Näitä ovat esimerkiksi: A) tuotteiden toimituksiin liittyvät ajankohdat; B) kykymme kehittää ja tarjota uusia tuotteita ja teknologioita; C) ennakoinnit markkinoiden kasvusta ja kehittymisestä; D) ennakoinnit kasvusta ja kannattavuudesta; ja E) lausumat, joissa esiintyy sana "uskoa", "odottaa", "ennakoida", "arvioida" tai muu vastaava ilmaisu. Koska tällaisiin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuuksia, todelliset tulokset voivat poiketa huomattavasti niistä tuloksista, joita me tällä hetkellä odotamme. Tekijöitä, jotka saattaisivat aiheuttaa näitä poikkeamia, voivat olla esimerkiksi: 1) langattoman viestinnän markkinoiden kehittyminen, mukaan lukien uusintaostomarkkinoiden jatkuva kehitys ja yhtiön menestys kolmannen sukupolven markkinoilla; 2) tuotteiden ja palvelujen kysyntä; 3) uusien tuotteiden ja palvelu-uutuuksien hyväksyntä markkinoilla; 4) operaattorien uusien tuotteiden ja palveluiden saatavuus; 5) heikentynyt taloudellinen tilanne monilla yhtiön päämarkkina-alueilla; 6) hinnoitteluun kohdistuvat paineet; 7) kilpailutilanne; 8) teknologiamuutosten vaikutukset; 9) konsolidoituminen tai muut rakenteelliset muutokset langattoman viestinnän markkinoilla; 10) yhtiön yhteistyökumppaneiden, toimittajien ja asiakkaiden menestys ja taloudellinen tilanne; 11) yhtiön asiakasrahoitusriskien hallinta; 12) yhtiön tuotekehityksen jatkuva menestys; 13) yhtiön tuotannon kustannustehokas, tehokas ja joustava jatkuva menestys; 14) yhtiön kyky hankkia keskeytymättä ja kohtuuhintaan komponenttituotantoa sekä tutkimusta ja kehitystä; 15) markkinakysynnän muutoksista aiheutuvat varastonhallintaan kohdistuvat riskit; 16) valuuttakurssien vaihtelut mukaan lukien erityisesti vaihtelut eurokurssin sekä Yhdysvaltojen dollarin ja Japanin jenin välillä; 17) eri valtioiden toimintatapojen, lakien ja säännösten muutosten vaikutukset; 18) ne riskitekijät, jotka mainitaan yhtiön 31.12.2001 päättynyttä tilikautta koskevassa Yhdysvaltojen arvopaperisäännösten mukaisessa asiakirjassa (Form 20-F) ss. 10-17.

Lisätietoja antaa:
Lauri Kivinen, yhtymäviestintä, puh. 07180 34495
Ulla James, sijoittajasuhteet, puh. +1 972 894 4880
Antti Räikkönen, sijoittajasuhteet, puh. 07180 34290

www.nokia.com

- Nokia suunnittelee antavansa lisätietoa kolmannen vuosineljänneksen kehityksestä 10.9.2002 ja neljännen vuosineljänneksen kehityksestä 10.12.2002.
-  Nokia julkistaa kolmannen vuosineljänneksen tuloksen 17.10. 2002 ja neljännen vuosineljänneksen tuloksen 23.1.2003.

(Tiedote taulukoineen on luettavissa Internet-osoitteessa:http://www.nokia.com/investor/2002/2Q/)