UPC köper lösning för videotransport från Net Insight

UPC, som är en av Europas största användare av video transport lösningar, kommer nu att använda Net Insights utrustning för att transportera ett flertal ASI videoströmmar och Ethernet från UPC´s Media Play Out i Amsterdam till en satellit-station i Wien, via en STM-1 (155 Mbps) förbindelse.

- Vi har jämfört Net Insights lösning med många andra inklusive ATM-baserade lösningar och funnit att Net Insights lösning är betydligt effektivare såväl tekniskt som ekonomiskt, säger Jon Try, Director of Engineering på UPC i Holland.

- Ordern från UPC bekräftar att Net Insights har en mycket konkurrenskraftig lösning för distribuion av TV/video. TV-bolagen kan spara stora kostnader genom att minimera antalet kostbara head-ends och play-outs, Tomas Duffy, CEO at Net Insight.

- Net Insight är den enda leverantören som kan leverera riktigt kostnadseffektiva lösningar för transport av video över Ethernet, IP-TV, SDI och ASI med garanterad kvalitet. Vi ser en stor potential för Net Insights lösningar till kabel-TV-bolag och TV-stationer, säger, Karel Suers på Alphatron Broadcast Electronics BV.

För mer information kontakta:
Tomas Duffy, CEO at Net Insight AB.
Phone: +46 8 685 04 00, e-mail: tomas.duffy@netinsight.net
Jon Try, Director of Engineering at UPC.
Phone: +31 (0) 61 135 65 69, e-mail: jtry@upctv.com
Karel Suers, Sales Manager at Alphatron Broadcast Electronics BV..
Phone: +31 (0) 65 33 115 17 e-mail: karel@ abe.com