AND International Publishers N.V sluit vestiging Ierland

Eerder dit jaar werd in Ierland een reorganisatie doorgevoerd. Inmiddels is besloten tot verdergaande maatregelen in het belang van AND als geheel. Het sluiten van de Ierse vestiging leidt tot een aanzienlijke vereenvoudiging van de organisatie, verbetering van de bestuurbaarheid, een aanzienlijke verlaging van kosten en verbetering van efficiency. De activiteiten die in de Ierse vestiging waren ondergebracht zullen worden overgebracht naar de vestigingen in India en Rotterdam.

Viktor Mirovic, financieel directeur van AND, over de recente ontwikkelingen: "De sluiting van de vestiging in Ierland en de overheveling van de activiteiten naar India weerspiegelen de ontwikkeling van AND. Van een organisatie die zich primair richtte op databaseontwikkeling, herpositioneert AND zich nu tot een technologiegedreven onderneming. Daarmee is een belangrijk deel van het reorganisatieprogramma, dat medio 2001 werd ingezet, afgerond. De kostenbesparingen en efficiency-verbeteringen die we hiermee bereiken zullen AND in 2003 structureel cashflow positief maken. Daarmee wordt de weg naar hernieuwde winstgevendheid ingezet."

AND zal bij de publicatie van haar voorlopige jaarresultaten over 2002 (ultimo januari 2003) nader ingaan op de specifieke gevolgen voor de kosten- en opbrengstenstructuur van de onderneming die het gevolg zijn van de sluiting van de Ierse vestiging.