Electrowatt-Ekonolle 1,8 miljoonan euron suunnittelusopimus Saksassa

Electrowatt-Ekono GmbH, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmään, on solminut suunnittelusopimuksen Stadtwerke Münster GmbH:n kanssa. Sopimus kattaa Münsterin kaupungin lämmitysvoimalaitoksen laajennuksen ja modernisoinnin Saksassa. Toimeksiantoon kuuluu projektisuunnittelu, lupamenettely, detaljisuunnittelu, projektin johto, työmaavalvonta ja laitoksen käyttöönotto. Sopimuksen arvo on 1,8 miljoonaa euroa.

Stadtwerke Münster GmbH vastaa Münsterin kaupungille kaukolämpöä ja sähköä tuottavasta laitoksesta. Projektin tarkoituksena on modernisoida laitos kombilaitokseksi, joka tuottaisi 220 MW lämpöä ja 80 MW sähköä. Lämmöntuotanto turvataan kahdella apukattilalla. Lisääntynyt kapasiteetti parantaa lämmönjakelun kustannustehokkuutta yhdistetyn sähkön ja lämmön tuottamista koskevan uuden lain mukaisesti sekä vähentää laitoksen ympäristövaikutuksia.

Electrowatt-Ekono GmbH:lla on pitkä kokemus sekä perinteisiä polttoaineita että jätteitä ja biomassaa käyttävien lämmitysvoimalaitosten konsultoinnista, suunnittelusta ja projektinjohdosta Saksassa ja Benelux-maissa.

Energia-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Electrowatt-Ekono. Sen liikevaihto vuonna 2001 oli 127 miljoonaa euroa. Electrowatt-Ekonolla on toimistoja 20 maassa ja se työllistää 1200 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Perälampi