Jaakko Pöyry Groupille 10 miljoonan euron sopimus UPM-Kymmenen Kiinan hienopaperikonelinjan pääsuunnittelusta

Jaakko Pöyry Oy ja JP-Kakko Oy, jotka kuuluvat Jaakko Pöyry Groupin Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmään, ovat saaneet toimeksiannon UPM-Kymmenen Kiinassa sijaitsevan Changshun tehtaan hienopaperikonelinjan perus- ja toteutussuunnittelusta. Toimeksiantoon kuuluu tehdas- ja rakennesuunnittelu sekä projektin koordinointipalvelut. Suunnittelusopimuksen kokonaisarvo on noin 10 miljoonaa euroa.

Uuden tuotantolinjan kapasiteetti on 450 000 tonnia vuodessa ja se otetaan käyttöön vuoden 2005 ensimmäisellä neljänneksellä. Toimeksianto perustuu UPM-Kymmenen ja Jaakko Pöyryn pitkäaikaiseen yhteistyöhön tehdashankkeiden toteuttamisessa. Jaakko Pöyry on myös suunnitellut Changshun ensimmäisen hienopaperikonelinjan April-yhtiölle vuonna 1998. Nyt saatu toimeksianto vahvistaa edelleen Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmän ja koko Jaakko Pöyry Groupin toimintaa kasvavilla Kiinan markkinoilla.

Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry. Sen liikevaihto v. 2001 oli 150 miljoonaa euroa. Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmällä on toimistoja 12 maassa ja se työllistää 2000 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen