Tre-års produksjons- og vedlikeholdskontrakt i Nigeria

Kontrakten har oppstart i april 2003, og har en fast varighet på tre år. Verdien av Prosafes andel i den faste perioden er i overkant av USD 10 mill.

Kontrakten styrker Prosafes posisjon i Nigeria. Prosafe vil være ansvarlig for drift og vedlikehold av de faste installasjonene på OPL98 feltet, samt for tjenestene forbundet med lasting av råolje til eksporttankere.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, den største aktøren innen plattformboring i Norge og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for 2,9 milliarder i 2002 og sysselsetter 1.800 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 25. april 2003