Aankondiging voordracht Anders Moberg als President en CEO van Ahold

Zaandam, 2 mei 2003 -- De Raad van Commissarissen van Ahold kondigt de voordracht tot benoeming aan van de heer Anders C. Moberg (53) als President en Chief Executive Officer van de onderneming. De heer Moberg zal de functie van waarnemend CEO bekleden met ingang van 5 mei 2003. De benoeming van de heer Moberg tot de Raad van Bestuur zal worden voorgesteld op de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders later dit jaar.

De heer Moberg heeft een lange en indrukwekkende loopbaan in de internationale retail, in het bijzonder bij de Zweedse IKEA Groep, waar hij in dienst trad in 1970. Van 1986 tot 1999 was de heer Moberg CEO en President van de IKEA Groep, waarbij hij nauw samenwerkte met Ingvar Kamprad, de oprichter en eigenaar van de onderneming. De heer Moberg wordt gezien als de drijvende kracht achter de vernieuwingsgezindheid en creativiteit bij de onderneming en het succesvol wereldwijd verbreiden van het IKEA-concept.

In 1999 werd Anders Moberg President van de internationale divisie van het Amerikaanse Home Depot, de in omvang tweede leverancier van huishoudelijke interieurproducten in de Verenigde Staten. Hij bekleedde deze positie tot 2002. Gedurende deze periode realiseerde de heer Moberg verbetering van de prestaties van de Canadese en Mexicaanse activiteiten van de onderneming en gaf hij leiding aan de groei van Home Depot in deze markten.

Commentaar van Henny de Ruiter, voorzitter van Ahold's Raad van Commissarissen
In zijn commentaar zei Henny de Ruiter, Ahold's voorzitter van de Raad van Commissarissen en interim verantwoordelijk voor de Raad van Bestuur: 'Anders Moberg heeft gedurende zijn gehele carrière bij twee van 's werelds meest succesvolle retailers gewerkt. Met zijn grote aandacht voor de behoeften en wensen van de klant en voor de innovatie van producten is hij een echte internationalist, met de bijzondere gave om retail in een wereldwijde context te plaatsen. We zijn bijzonder verheugd dat hij naar Ahold komt.'

Commentaar van Anders Moberg, de beoogde nieuwe President en CEO van Ahold
'Ik heb de mogelijkheid gehad veel van de mensen van de Ahold-groep te ontmoeten en spreken, en ik ben ervan overtuigd dat we Ahold weer op het juiste spoor krijgen als we met zijn allen samenwerken,' zei Anders Moberg.

Moberg is lid van de Raad van Commissarissen van de Deense ondernemingen Lego A/S, Velux A/S en DFDS A/S. In Zweden is hij lid van de Raad van Commissarissen van Ahlsell AB en Hilding Anders AB en adviseur bij beleggingsfonds Nordic Capital. Hij is tevens lid van de Raad van Commissarissen van het Amerikaanse Einstone Inc. en van Sourcebynet LTD in Singapore. Moberg is getrouwd en heeft drie kinderen.

---------------------------------------------------------------------------
Dit Ahold persbericht bevat 'forward-looking statements' in de zin van het Amerikaanse effectenrecht. Werkelijke resultaten kunnen afwijken van deze mededelingen omdat ze worden beïnvloed door factoren en gebeurtenissen waarover de onderneming geen controle heeft, zoals aangegeven in Ahold's publieke mededelingen.
---------------------------------------------------------------------------

030502n Anders Moberg