Ahold draagt Hannu Ryöppönen voor als Chief Financial Officer

Zaandam, 19 juni 2003 - De Raad van Commissarissen van Ahold kondigt vandaag de voordracht tot benoeming van Hannu Ryöppönen als Chief Financial Officer aan. Ryöppönen zal met ingang van 1 september 2003 optreden als waarnemend CFO. Zijn benoeming in de Raad van Bestuur zal worden voorgesteld op de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders, die zal worden gehouden op een nader te bepalen datum dit jaar. Dudley Eustace, de huidige interim CFO, zal aanblijven tot nadere kennisgeving.

Hannu Ryöppönen, 51, is een Fin en woont sinds 1977 buiten Finland. Hij is momenteel werkzaam in Londen als Finance Director van de Industri Kapital Groep, een Europese private equity onderneming. Tussen 1998 en 1999 was hij Deputy Chief Executive Officer bij Ikano Asset Management in Luxemburg. Van 1985 tot 1998 was hij Executive Vice President Finance bij de IKEA Groep. Eerder in zijn carrière had hij verschillende internationale managementposities bij de Alfa Laval Groep, voornamelijk in de Verenigde Staten, bij Chemical Bank in de Verenigde Staten en in het Verenigd Koninkrijk en bij Hoechst in Finland.

Dudley Eustace gaf als commentaar op de voordracht: 'Na een zorgvuldige internationale zoektocht uitgevoerd door Egon Zehnder International Management Consultants prijzen wij ons gelukkig precies de juiste man voor deze uitdagende positie te hebben gevonden.'

Anders Moberg, waarnemend President en CEO van Ahold, voegde daaraan toe: 'Aangezien ik in het verleden met Hannu gewerkt heb, weet ik dat hij aan Ahold uitgebreide ervaring en deskundigheid op het gebied van internationale financiën toevoegt. We moeten een vliegende start maken en namens de Raad van Bestuur van Ahold kan ik zeggen dat we ernaar uitkijken om samen het vertrouwen in Ahold te herstellen.'

Hannu Ryöppönen is getrouwd met Elizabeth en samen hebben zij vier kinderen.

030619n Hannu Ryöppönen