Nokia tähtää vahvaan asemaan verkontoimintojen ulkoistamispalveluissa

Juuri ennen Cannesin 3GSM-tapahtumaa Nokia kertoo näkemyksiään verkon operoinnin ulkoistamisesta, perustuen viimeaikaisiin trendeihin ja matkapuhelinverkkoliiketoiminnan kehitykseen. Nokian mukaan verkon operoinnin ulkoistamispalvelut tulevat yhä tärkeämmiksi matkapuhelinoperaattoreille säästöjen saavuttamiseksi verkon operoinnissa. Samalla ne mahdollistvat operaattoreille keskittymisen uusien palvelujen tarjoamiseen asiakkailleen.

Nokian kokemus ja laaja verkkopalveluihin erikoistunut organisaatio tarjoavat asiakkaille täyden valikoiman teknisiä operointipalveluja, kuten verkon suunnittelu-, rakentamis-, integrointi- ja optimointipalvelut ja matkapuhelinpalvelut.

Nokia NetAct(TM) on kokonaisvaltainen verkon- ja palvelujen hallintaratkaisu monitoimittaja- ja moniteknologiaoperointiin. Se toimii sekä 2G- että 3G-verkkojen palvelualustana helpottaen verkkotoimintojen automatisointia ja keskittämistä. Nokian laaja valikoima palveluja, ratkaisuja, puhelimia sekä tietotaitoa antavat sille hyvän pohjan verkon operointipalveluihin.

"Nokia rohkaisee matkapuhelinoperaattoreita punnitsemaan verkon teknisen operoinnin ulkoistamisen etuja. Markkinoiden nyt kypsyessä sekä ainutlaatuisen ratkaisuvalikoimamme ja globaalin palvelutarjontamme ansiosta aiomme ottaa vahvan aseman näissä palveluissa. Haluamme palvella asiakkaitamme hyvin, kun he etenevät verkonulkoistamistoiminnoissaan. Matkapuhelinoperaattorit voivat saavuttaa jopa 20% kustannussäästöjä näillä palveluilla  Suuntaus ja siitä koituvat edut ovat kiistattomat", sanoo Nokian verkkopuolen johtaja JT Bergqvist.

Nokialla on vahva näyttö verkkojen ja palvelujen toimittajana yli 15 vuoden ajalta. Nokialla on operointisopimuksia 15 operaattorin kanssa maailmanlaajuisesti ja tämän lisäksi "avaimet käteen" palveluja 24 operaattorin kanssa. Nokian NetAct(TM) -ratkaisua on toimitettu jo yli 100 asiakkaalle.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Viestintäosasto