Nokia toimittaa 3G WCDMA-radioverkon T-Mobilille Alankomaihin

T-Mobile on valinnut Nokian 3G-radioverkkonsa ainoaksi toimittajaksi Alankomaissa. Sopimus on osa kansainvälistä runkosopimusta globaalin matkapuhelinoperaattori T-Mobile Internationalin kanssa. T-Mobile International on valinnut Nokian sen keskeiseksi verkkotoimittajaksi Euroopassa.

Toimitukset on jo aloitettu ja verkko on toimintavalmis tämän vuoden toisella puoliskolla, jonka jälkeen T-Mobile voi tarjota edistyksellisiä multimediapalveuita yli kahdelle miljoonalle asiakkaalleen.

Sopimuksen mukaan Nokia toimittaa T-Mobilelle 3G-radioverkkolaitteita, verkon ja palvelujen hallintaratkaisun sekä laajat asiakaspalvelut, kuten asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, projektinhallinta- sekä ylläpitopalveluita.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks