Jaakko Pöyry Groupille kartonkitehtaan suunnittelusopimus Espanjassa

Jaakko Pöyry Group on saanut S.A. Industrias Celulosa Aragonesalta (SAICA) tehtäväksi toimittaa suunnittelupalvelut Espanjaan El Burgo de Ebroon rakennettavaa uutta kartonkitehdasta ja yhteistuotantovoimalaitosta varten. Toimeksiannon toteuttavat konsernin Suomen yksiköt JP-Suunnittelu Oy ja JP-Kakko Oy sekä Espanjassa sijaitseva Heymo Ingeniería S.A.

Projekti käsittää detaljisuunnittelun mukaan lukien rakennussuunnittelun, sekä option toimittaa rakennusvalvonta- ja käynnistämispalvelut. Jaakko Pöyry Groupin strategian mukaisesti toimeksianto vahvistaa edelleen konsernin Energia- ja Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmien yhteistyötä.

SAICA on Espanjan suurin paperin ja kartongin valmistaja. Sen paperikoneet sijaitsevat Zaragozassa ja El Burgo de Ebrossa Espanjassa. Lisäksi yhtiöllä on useita kartonkitehtaita muualla Euroopassa. SAICAlla on myös paperintuotantoa Ranskassa. Uusi PM10 tuottaa käynnistyttyään 400 000 t/a aallotuskartonkia ja testlaineria. Käyntiinlähdön on määrä tapahtua vuoden 2006 alussa.

Jaakko Pöyry Groupin toiminta keskittyy kolmeen ydinalueeseen: metsäteollisuus, energia sekä infrastruktuuri & ympäristö. Konsernin liikevaihto v. 2003 oli 412 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on toimistoja 38 maassa ja se työllistää 4800 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Teuvo Salminen