Wallenstam säljer bostadsfastighet i Stockholm

Bostadsfastigheten (Styrmannen 25) som är belägen på Grev Magnigatan 21 i centrala Stockholm, säljs till en bostadsrättsförening bildad av hyresgästerna. Fastigheten omfattar drygt 1 200 kvm, varav bostadsyta utgör 970 kvm och kommersiell yta 260 kvm. Fastighetsvärdet beräknas till 42,9 Mkr. Försäljningen sker genom bolag. Försäljningsvärdet översteg Wallenstams värdering, per den 31 december 2006, med cirka 11 procent.

”Trycket är stort från våra hyresgäster att köpa våra fastigheter i både Göteborg och Stockholm, ombildningstakten är hög i dessa regioner.

Både bostadsrätts- och hyresrättsmarknaden har stor efterfrågan. För att tillgodose båda, fortsätter Wallenstam sin satsning på nyproduktion av bostäder genom att för närvarande bygga 450 nya hyresrättslägenheter. Nyproduktionen sker framförallt i Stockholmsregionen” säger Hans Wallenstam, VD.

Fastigheten frånträds per månadsskiftet februari/mars.

Göteborg den 2 mars 2007

Lennart Wallenstam Byggnads AB (publ)

Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Finans- och informationsdirektör Ulf Ek, telefon 031-20 00 00 alt 0705-17 11 37

Wallenstam grundades 1944 och är idag ett utvecklande fastighetsbolag med sammanlagt cirka 300 fastigheter. Ägandet fokuseras på bostadsfastigheter i de tre storstadsregionerna Göteborg, Stockholm och Helsingborg och kommersiella fastigheter i Göteborg. Koncernen omsätter cirka 1,2 miljarder kronor i hyror och har ett fastighetsvärde om cirka 19 miljarder kronor. Koncernens B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984.

www.wallenstam.se
Lennart Wallenstam Byggnads AB (publ)
S-401 84 Göteborg
Besöksadress Södra Vägen 1