Umicore bereikt akkoord over verkoop van haar minderheidsbelang in Padaeng Industry Public Company Limited (Padaeng)

Umicore heeft een akkoord bereikt over de verkoop van haar minderheidsbelang van 22 % in de Thaise zinkproducent Padaeng aan de Thaise makelaar Asia Plus Securities Public Company Ltd. De transactie zal kasinkomsten ten bedrage van € 30 miljoen opleveren, wat neerkomt op een netto meerwaarde van ongeveer € 3 miljoen op de boekwaarde van de holding.

Investor Relations:
Dhr. Tim WEEKES        -   +32 2 227 73 98     -   tim.weekes@umicore.com
Dhr. Geoffroy RASKIN    -   +32 2 227 71 47     -   geoffroy.raskin@umicore.com
Pers:
Dhr. Bart CROLS           -   +32 2 227 71 29     -   +32 476 98 01 21   -   bart.crols@umicore.com

Profiel van Umicore
Umicore is een materiaaltechnologiegroep. Zijn activiteiten zijn voornamelijk geconcentreerd rond vier bedrijfssectoren: Nieuwe Materialen, Edelmetaalproducten en Katalysatoren, Edelmetaaldiensten en Speciale Zinkproducten. Elke bedrijfssector is opgedeeld in verschillende marktgerichte business units.
Umicore legt zich toe op toepassingsgebieden waarvan het bedrijf weet dat zijn knowhow inzake materiaalkennis, scheikunde en metallurgie een verschil kan maken, of dat nu is in producten voor alledaags gebruik of in toepassingen die aan de spits staan van nieuwe, technologische ontwikkelingen. De allesoverheersende doelstelling van Umicore - duurzame waarde creëren - is gebaseerd op de ambitie om materialen te ontwikkelen, te produceren en te recycleren op een wijze die in overeenstemming is met zijn beleidsverklaring: 'materials for a better life'.
De Umicore Groep beschikt over industriële installaties op alle continenten en verleent diensten aan een wereldwijd klantenbestand. De Groep boekte in 2007 een omzet van € 8,3 miljard (inkomsten van € 1,9 miljard, metaal niet inbegrepen) en heeft op dit ogenblik ongeveer 15.000 mensen in dienst.