Kommuniké från CellaVision ABs (publ), 556500-0998, årsstämma den 23 april 2008

att fastställa resultat- och balansräkning i moderbolag och koncern för verksamhetsåret 2007.

att årets resultat om 4 433 981 kronor balanseras i ny räkning.

att ansvarsfrihet beviljas åt styrelsen och verkställande direktör.

att antalet styrelseledamöter skall bestå av fem ledamöter utan suppleanter.

att omvälja styrelseledamöterna: Niels Freiesleben, Christer Fåhraeus, Lars Gatenbeck, Sven-Åke Henningsson, Torbjörn Kronander

att välja Lars Gatenbeck till styrelsens ordförande.

att ersättning till styrelseordförande skall utgå med 140 000 kronor (140 000). Arvodet till övriga styrelseledamöter skall utgå med 70 000 kronor (70 000) per ledamot, totalt 280 000 kronor (280 000), samt att ersättning till revisor skall utgå efter nedlagd tid.

att, i enlighet med styrelsens förslag, bemyndiga styrelsen att besluta om nyemission av aktier genom utgivande av högst 3.000.000 aktier. Om bemyndigandet utnyttjas till fullo, innebär detta högst 11,2 procents utspädning av aktiekapitalet.

Stämmans fullständiga beslut enligt ovan hålls tillgängliga hos bolaget under adress Ideon Science Park i Lund och skickas till de aktieägare som så begär.

Lund den 23 april 2008

CellaVision AB (publ)
Styrelsen

VD Yvonne Mårtenssons presentation till aktieägarna kommer att finnas tillgängliga på CellaVisions hemsida www.cellavision.se.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Lars Gatenbeck, Styrelsens ordförande, CellaVision AB. Tel: 070 535 44 44, e-post: lars.gatenbeck@gzgroup.se
Yvonne Mårtensson, VD, CellaVision AB. Tel: 0708 33 77 82. E-post: yvonne.martensson@cellavision.se

Om CellaVision AB
CellaVision AB (publ) utvecklar, marknadsför och säljer marknadens ledande bildanalysbaserade system för rutinanalys av blod och andra kroppsvätskor. Företagets kärnkompetens är utveckling av mjukvara för automatisk bildanalys av blodceller och cellförändringar med applikationer inom sjukvården. Företaget marknadsför egenutvecklade system för automatisk differentialräkning av vita blodkroppar och röd morfologi samt mjukvara för fortbildning och kunskapsmätning av manuell differentialräkning. Medarbetarna har spetskompetens inom avancerad bildanalys, artificiell intelligens och automatiserad mikroskopering.

Företagets huvudkontor finns i Lund. Dessutom finns dotterbolag i Jupiter, Fl, USA, Toronto, ON, Kanada och Yokohama, Japan. För mer information, besök www.cellavision.com.

CellaVision är listat på Stockholmsbörsens First North. Bolagets Certified Adviser är Remium AB.