Delårsrapport 1. jan. - 31. marts 2011 for Investeringsforeningen SmallCap Danmark

Børsmeddelelse nr. 07.2011, Delårsrapport 1. januar – 31. marts 2011

Investeringsforeningen SmallCap Danmarks bestyrelse har d.d. behandlet og godkendt delårsrapporten for 1. januar – 31.marts, hvorfra følgende kan fremhæves:

• Resultatet for årets første tre måneder blev negativt med 3,7 mio. kr., svarende til et afkast på -2,0%. KFMX indekset, foreningens benchmark, faldt i perioden med 4,6%.

• Aktiemarkedet var i perioden præget af høj volatilitet, men viste styrke ved hurtigt at absorbere de negative følger af krisen i Mellemøsten og naturkatastrofen i Japan. Den høje volatilitet betød dog, at mange fortsat var tilbageholdne med illikvide investe­ringer, og large cap (OMXC20) outperformede således small cap (KFMX) med 6,7%-point.

• De tre største positive bidragsydere til foreningens kvartalsresultat var North Media (1,7 mio. kr.), H+H International (1,4 mio. kr.) og Satair (0,7 mio. kr.). De tre største negative bidrag kom fra investeringerne i IC Companys (-3,3 mio. kr.), Topsil (-3,0 mio. kr.) og DLH (-2,2 mio. kr.).

• Formuen var ultimo marts 2011 179,0 mio. kr., svarende til 8.960 kr. pr. andel.
  • Vi forventer fortsat en positiv udvikling på aktiemarkedet i 2011. En kombination af god indtjeningsudvikling og en attraktiv prisfastsættelse er baggrunden, for at vi mener, der er en god sandsynlighed for, at danske small cap aktier kan få en særlig positiv udvikling i resten af 2011.

Investeringsforeningen SmallCap Danmark

Jan O. Frøshaug Christian Reinholdt