FormueEvolution I A/S - Delårsrapport - 1. halvår 2011

Selskabsmeddelelse nr. 8

Resultat

FormueEvolution I A/S har i første halvår 2011 realiseret et overskud på 1,2 mio. kr. efter skat. I forhold til den generelle udvikling på de finansielle markeder betragtes resultatet som acceptabelt.

Aktieindekset for globale aktier, MSCI World omregnet til DKK, falder i 1. halvår 2011 med 3,0 pct.

Efter en positiv start på året med stigende aktiekurser blev fokus rettet på den europæiske gældskrise med efterfølgende betydelige kursfald på de globale aktiemarkeder. Som følge af gældskrisen steg renterne i Portugal, Italien, Irland, Grækenland og Spanien markant, hvilket gav nye store udfordringer i forbindelse med landenes refinansiering af statsgælden.

Som følge af gældskrisen har halvåret tillige været præget af meget store udsving på valutamarkederne.

Overvægtningen af aktier, herunder europæiske aktier, har påvirket 1. halvår 2011 negativt. Det negative resultat af aktier er dog opvejet af et positivt afkast på obligationsbeholdningen samt gevinst på finansieringssiden.

Resultatforventninger for hele året

Udviklingen på de finansielle markeder er for andet halvår 2011 fortsat behæftet med stor usikkerhed. Specielt udviklingen i Italien og Spanien samt nedjusteringen af den amerikanske kreditrating primo august kan blive afgørende for udviklingen i 2. halvår 2011. Risikofaktorerne på de finansielle markeder er fortsat meget store, hvilket vanskeliggør et klart bud på helårsresultatet, der i høj grad bliver påvirket af udviklingen på aktiemarkederne.

Yderligere information kan fås ved henvendelse til direktør Anders Andersen, tlf. 74 37 46 85.

Christian Cordsen Nielsen                            Anders Andersen

Bestyrelsesformand                                    Direktør