Asuntosäätiö, SATO ja SRV hankkivat yhdessä maa-alueen Vantaalta

Espoo, Suomi, 2011-11-10 13:19 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Lehdistötiedote
10.11.2011

SRV, Asuntosäätiö ja SATO ovat yhdessä hankkineet Sanoma Oyj:ltä merkittävän maa-alueen Vantaan Keimolasta. Pääosin asuntorakentamiseen kaavoitettu maa-alue sijoittuu Keimolan entisen moottoriradan alueelle Helsinki-Tampere-moottoritien länsipuolelle, Kivistön eritasoliittymän läheisyyteen.

Konsortio on hankkimassa tontit, joiden yhteenlaskettu rakennusoikeus on noin 40 000 kerrosneliömetriä. Rakennusoikeus on tarkoitus jakaa osapuolten kesken tasan. Kaupan arvo on runsaat 10 miljoonaa euroa.

Alueelle on tarkoitus rakentaa pääasiassa asuinkerrostaloja, joihin tulee sekä vuokra-, asumisoikeus- että omistusasuntoja. Lisäksi rakennetaan myös kunnallisia palveluja ja liiketiloja. Rakentaminen on tarkoitus aloittaa kunnallistekniikasta ensivuonna. Alueen katuverkosto noudattelee entisen Keimolan moottoriradan linjauksia. Asuntorakentamisen ensimmäisen vaiheen on suunniteltu alkavan vuonna 2013. Koko alue rakennetaan vuoteen 2023 mennessä.

”Tällä kaupalla uudelle Keimolanmäen alueelle saadaan toteutettua hyvien kulkuyhteyksien varrelle koteja elämän eri vaiheisiin. Alue tulee tarjoamaan sinne muuttaville asukkaille hyvät mahdolliset laadukkaaseen ja viihtyisään elinympäristöön”, Asuntosäätiön toimitusjohtaja Esa Kankainen toteaa.

”Tällä suunnitelmalla pitkään avoinna ollut Keimolan entisen moottoriradan alue saadaan Vantaata hyödyttävään käyttöön. Keimolanmäen alueelle syntyy monipuolinen asuntotarjonta. Alue on osa uutta Marja-Vantaan kaupunginosaa”, SRV:n hankekehitysjohtaja Jouko Pöyhönen sanoo.

Asuntosäätiö
SRV