Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2012-02-01 17:29 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at erhverve op til 15% af egne aktier har GN’s bestyrelse pr. 13. januar 2012 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, også kaldet ‘Safe Harbor’-reglerne.(Se Selskabsmeddelelse nr. 3 fra den 13. januar 2012).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 13. januar 2012 til senest den 31. december 2012, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 1,3 mia. Den nuværende bemyndigelse tillader GN at erhverve op til 15% egne aktier. Betinget af, at der på Generalforsamlingen i marts 2012 gives bemyndigelse hertil, vil aktietilbagekøbet fortsætte herefter.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 24. januar – 1. februar 2012 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris Beløb DKK
24. januar 2012 158.325 57,16 9.049.350
25. januar 2012 189.570 57,40 10.881.413
26. januar 2012 122.448 58,09 7.113.004
27. januar 2012 230.256 58,16 13.392.587
30. januar 2012 208.374 57,30 11.939.101
31. januar 2012 128.222 57,60 7.386.100
1. februar 2012 140.850 58,25 8.204.963
Akkumuleret hidtil under programmet 2.165.901 57,95 125.503.736

GN ejer herefter 17.551.402 egne aktier svarende 8,4% af selskabets samlede aktiekapital. GN vil, via selskabsmeddelelser til NASDAQ OMX Copenhagen, hver 7. handelsdag offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Mikkel Danvold
VP IR & Kommunikation