Delårsrapport for SKAKO A/S for 1. januar – 31. marts 2012

GlobeNewswire

Faaborg, den 18. maj 2012

Selskabsmeddelelse nr. 9/2012

Delårsrapport for SKAKO A/S for 1. januar – 31. marts 2012:

Fortsat positiv markedsudvikling – positiv pengestrøm – halvering af rentebærende gæld

Resume

Bestyrelsen har i dag behandlet og godkendt delårsrapporten for 1. januar – 31. marts 2012 for SKAKO A/S.

For de fortsættende aktiviteter (SKAKO Vibration og SKAKO Concrete) oplyses følgende for 1. januar – 31. marts 2012 sammenholdt med 1. januar – 31. marts 2011:

• Ordreindgangen steg med 16% til 96,8 mio. kr. (2011: 83,5 mio. kr.)
  • Omsætningen steg med 31% til 94,0 mio. kr. (2011: 71,5 mio. kr.)
  • Resultat af primær drift er i 2012 forbedret med 1,7 mio. kr. til +1,9 mio. kr., hvilket skyldes en højere omsætning.
  • Positiv fri pengestrøm i perioden med +21,5 mio. kr. (2011: -8,7 mio. kr.)
  • Netto rentebærende gæld er næsten halveret fra 61,9 mio. kr. til 33,4 mio. kr.
  • Resultatet i perioden er påvirket af:
  • Øget omsætning og positivt resultat i SKAKO Concrete.
  • Fortsat tilfredsstillende resultat i SKAKO Vibration.

SKAKO koncernens primære driftsresultat for de fortsættende aktiviteter i 1. januar – 31. marts 2012 fordeler sig således:

• SKAKO Concrete +0,4 mio. kr. (2011: -4,2 mio. kr.)
  • SKAKO Vibration +2,1 mio. kr. (2011: +6,3 mio. kr.)

Hele koncernen (inklusive ophørende aktivitet):

• Resultat af ophørende aktivitet -1,5 mio. kr. Der forventes ingen yderligere tab i ophørende aktivitet i 2012.
  • Totalindkomsten -0,6 mio. kr., (2011: -10,0 mio. kr.)

SKAKO koncernen har generelt øget omsætningen i de seneste år udenfor EU´s grænser med en række ordrer til blandt andet Rusland, ASEAN, Nordamerika, Mellemøsten og Australien. Satsningen på vækstlandene og generel bedring på markederne for begge forretningssegmenter er stærk medvirkende årsag til forventningerne om vækst i koncernomsætningen, og at der forventes et positivt resultat for 2012 for koncernen.

Kontaktpersoner:       Adm. direktør Lars Bugge, tlf. 63 11 38 60

Bestyrelsesformand Kaare Vagner, tlf. 63 11 38 60