DotNetNuke combineert WCMS met krachtige sociale functies voor ondernemingen met als resultaat: hogere bedrijfsinkomsten en lagere kosten voor klanten!

De nieuwste generatie sociale CMS maakt interne sociale samenwerking en externe communities mogelijk en is volledig uitgerust met een robuust webplatform

SAN MATEO, CA--(Marketwire - May 30, 2012) - DotNetNuke Corp. heeft vandaag de onmiddellijke beschikbaarheid van DotNetNuke (DNN) 6.2 aangekondigd, een sociaal CMS dat organisaties de noodzakelijke tools aanreikt om op eenvoudige wijze krachtige oplossingen voor interne sociale samenwerking en online communities voor klanten, partners en werknemers te ontwikkelen en uit te werken. Deze laatste versie van DotNetNuke bouwt verder op de al sterk ontwikkelde functies van het Web Contentmanagementsysteem (WCMS). Op basis van deze functies is DotNetNuke uitgegroeid tot de belangrijkste oplossing voor webinhoud in het ecosysteem van Microsoft. Met deze nieuwe versie kunnen bedrijven snel interne sociale netwerken uitbreiden om de samenwerking en communicatie tussen de werknemers onderling te bevorderen en hun productiviteit te verhogen. Het wordt ook gemakkelijker om externe communities te creëren die klanten transformeren in pleitbezorgers (customer advocates) en die aldus de ondersteuningskosten verlagen en de kansen op hogere inkomsten vergroten.

"Als één van de meest populaire onafhankelijke websites in Canada, hadden we een oplossing voor webinhoud nodig die nauw aansloot bij het moderne communitymodel", verklaarde Maggie Leithead, CEO van CharityVillage, Canada's belangrijkste website voor non-profit werk. "We kozen voor DotNetNuke omdat de sociale software die beschikbaar was op de huidige markt op zichzelf niet goed genoeg was. We zouden een beroep hebben moeten doen op puntoplossingen om dezelfde geïntegreerde communitybeleving te verkrijgen die we nu kunnen bieden aan onze leden, in combinatie met een eenvoudig te gebruiken contentmanagementsysteem voor onze medewerkers. DotNetNuke zorgt ervoor dat we efficiënter kunnen werken en ons sneller kunnen aanpassen aan de behoeften van onze community."

"Zowel kleinere als grotere organisaties beschikken nu over een krachtig WCMS in combinatie met robuuste sociale tools, en dit allemaal aan een betaalbare prijs," gaf Shaun Walker, CTO en medeoprichter van DotNetNuke Corp. aan. "Een actieve online community creëren is een bewezen strategie om de productiviteit te verhogen en om de afstand tot je klanten te verkleinen. Met DotNetNuke beschikken bedrijven nu over de mogelijkheid om veel sneller online sociale oplossingen te ontwikkelen die volledig met hun externe en interne websites zijn geïntegreerd, zonder geconfronteerd te worden met de hoge klantspecifieke kosten gerelateerd aan de huidige bedrijfsaanbiedingen in de markt."

"Een sterke community uitbreiden is vandaag de dag cruciaal voor het creëren van een interessante onlinebeleving. Bovendien hebben marketeers behoefte aan eenvoudig te gebruiken sociale tools die ingebouwd zijn in hun web contentmanagementsysteem," zei Melissa Webster, Vice-president Programma's, Content and Digital Media Technologies bij IDC. "Op deze manier beheren ze gebruikers, activiteitenfeeds en sociale inhoud op dezelfde wijze als ze de andere website-inhoud beheren. Sociale tools zijn ook een zegen voor de interne samenwerking, want ze helpen bij het tot stand komen van geëngageerde en efficiënte teams."

Online Communities

Met DNN 6.2 kunnen bedrijven uiterst functionele websites ontwikkelen en beheren waarmee extra inkomsten kunnen worden gegenereerd. Bovendien kunnen customer advocates deelnemen aan interactieve communities, online relaties aangaan, uitgebreide profielen online plaatsen en communiceren via activiteitenfeeds, sociale groepen, fora en privéberichten.

Sociale Intranets

Bedrijven hebben ook vergelijkbare functionaliteiten nodig om de samenwerking binnen de organisatie aan te moedigen zodat de communicatie tussen medewerkers onderling verbetert en de interne efficiëntie verhoogt, wat zorgt voor lagere kosten. Een bijkomend voordeel van een grotere betrokkenheid van de werknemers zijn hogere inkomsten.

DNN 6.2 Productfuncties

DNN 6.2 bevat een aantal nieuwe functionaliteiten die essentieel zijn voor het aanmaken van interne en externe sociale communities:

• Activiteitenfeed die interacties tussen gebruikers in een bekend sociaal model mogelijk maakt
  • Sociale groepen en fora bevorderen de samenwerking als team
  • Facebook, Twitter en Google+ sociale login om communitydeelname aan te moedigen
  • De mogelijkheid om 'Vriend' of 'Volger' te worden om het tot stand komen van sociale relaties te bevorderen
  • Privéberichten voor een alternatief communicatiemodel binnen de community
  • Interactief gebruikersprofiel met uitgebreide opties om het profiel persoonlijker te maken
  • Ledendirectory waardoor het gemakkelijker wordt om andere mensen te vinden en toe te voegen
  • Sociale API waarmee ontwikkelaars hun apps sociaal kunnen maken en zichtbaarheid en gebruik kunnen stimuleren
  • Integratie met SharePoint 2010 maakt het eenvoudiger om bedrijfsdocumenten op externe websites te publiceren
  • Volledig gelokaliseerd platform in Nederlands, Frans, Duits en Spaans zorgt ervoor dat gebruikers in de taal van hun voorkeur kunnen werken

"Hoewel belangrijke sociale media zoals Facebook fantastisch zijn, hebben verschillende bedrijven en organisaties behoefte aan hun eigen community en sociale samenwerkingstools direct op hun eigen website", zo verklaarde Tom McAllister, sales manager bij LRS Web Solutions®, een partner van DotNetNuke. "We zijn erg onder de indruk van DotNetNuke 6.2 en de verbeterde integratie van zovele sociale tools. Dit is niet enkel positief voor ons, de ontwikkelaars van DNN, maar komt ook onze klanten ten goede die nu hun sociale websites op een snelle en betaalbare wijze kunnen promoten."

Beschikbaarheid en Prijs

DotNetNuke 6.2 is nu beschikbaar op www.dotnetnuke.com en wordt aangeboden in drie versies: Community (gratis), Professional en Enterprise. Prijzen vanaf $2.499 voor een jaarlijks abonnement op de Professional versie.

Verwante Links en Conversaties

Over DotNetNuke Corp. De software van DotNetNuke wordt gebruikt door ontwikkelaars, ontwerpers en bedrijven om op een snelle en eenvoudige wijze websites en sociale media te kunnen aanmaken en beheren. DotNetNuke is de nummer 1 oplossing voor sociaal webcontentmanagement en het meest flexibele webplatform in het ecosysteem van Microsoft: meer dan 700.000 websites wereldwijd draaien op DNN. De online shop versnelt dit proces door duizenden apps en add-ons aan te bieden, die snel en eenvoudig het DNN-product kunnen leveren. Duizenden organisaties, waaronder True Value, Bose, Cornell University, Glacier Water, Dannon, Delphi, USAA, NASCAR, Northern Health en the City of Denver hebben DNN aangewend om uiterst geëngageerde en bedrijfskritieke websites te ontwikkelen. Het open source project van DotNetNuke heeft al meer dan 7 miljoen downloads geteld, met een actieve, wereldwijde community van 1 miljoen mensen. DNN Corp. werd op de 2011 Inc. 500 lijst één van de snelst groeiende privébedrijven in Amerika genoemd. DotNetNuke Corp. is opgericht in 2006 en wordt gefinancierd door Sierra Ventures, August Capital en Pelion Venture Partners. DotNetNuke Corp. heeft haar hoofdzetel in San Mateo, Californië, met afdelingen in Vancouver en Amsterdam.

DotNetNuke® en DNN® zijn gedeponeerde handelsmerken van DNN Corp. Alle andere gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken in dit document zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Contact informatie:

Contact: