Agricon Global Corporation lancerer afslutning på privat placering

LEHI, UT--(Marketwire - Jul 13, 2012) - Agricon Global Corporation (Agricon) (OTCBB: AGRC), meddelte i dag afslutningen på den indledende private placering af 1.220.000 stamaktier.

Som del af Agricons ønske om at erhverve samtlige af de udestående aktier i Canola Property Ghana Limited (GLFC), hvilket blev afsluttet den 31. marts 2012, påtog Agricon sig at rejse mindst 600.000 $ i år ved en indledende finansieringsrunde som opstart af aktiviteter for de samlede selskaber. Virksomheden havde pr. den 12. juli 2012 modtaget aktietegninger og indbetalinger for i alt 610.000 $.

Bob Bench, formand for Agricon, sagde: "Ud over GLFC langsigtede leasingaftale har vi identificeret yderligere to langsigtede leasingaftaler (50 år) på over 30.000 hektar landbrugsjord i Ghana, Vestafrika. Med denne startkapital har vi gennemført en undersøgelse af jorden, betalt de første afdrag på de tre leasingaftaler, åbnet vores kontorer i Ghana, sikret os tre topledere og ansat ledende medarbejdere til at overvåge vores landbrugsdrift. Vi er nu klar til at rejse yderligere kapital for at kunne påbegynde rydning af jorden og plantning af vores første afgrøder."

James Jensen, bestyrelsesformand, tilføjede: "Vi er godt tilfredse med den betydelige verdensomspændende interesse blandt investorer i landbrugsprojekter, specielt i Ghana hvor den ghanesiske regering er stabil og hjælpsom med deres støtte til vores landbrugsaktiviteter. Vi mener, der er en betydelig efterspørgsel især i de afrikanske lande efter en øget produktion af landbrugsafgrøder ved hjælp af moderne dyrkningsmetoder i de underudviklede landbrugsområder. Selskabet vil nu planlægge den næste kapitalforhøjelse på op til 10 millioner $ til udstyr, faciliteter og landbrugsdrift frem til den første høst, som forventes i begyndelsen af 2013."

Om Agricon Global Corporation
Agricon er et mindre børsnoteret offentligt aktieselskab, der for nyligt erhvervede 100 % af aktiekapitalen i CPGL, der er baseret i Ghana i Vestafrika. Agricon har fundet over 30.000 hektar landbrugsjord, som det foreslås at lease til dyrkning og høstning af landbrugsprodukter. Agricon planlægger at dyrke og producere flere afgrøder ved rotation, herunder majs, solsikker, soja og raps.

Fremadrettede udsagn
Udsagn om den forventede timing og alle andre udsagn i denne pressemeddelelse, bortset fra de historiske fakta, indeholder fremadrettede udsagn. Læserne advares om ikke at lægge for stor vægt på disse fremadrettede udsagn. Fremadrettede udsagn gælder kun pr. dags dato og er baseret på de nuværende forventninger og involverer en række antagelser, risici og usikkerheder, der kan forårsage, at de faktiske resultater afviger væsentligt fra de forventede. En række af de omtalte sager, der er behandlet her og som ikke er aktuelle historiske fakta, vedrører potentielle fremtidige forhold og udviklinger, som måske eller måske ikke bliver en realitet. Denne pressemeddelelse omhandler kendsgerninger pr. dags dato og, undtaget såfremt loven kræver det, vi fralægger os ethvert ansvar til at opdatere de oplysninger, der hermed er fremsendt.

Contact Information:

Kontakt: